Zbiory grupy Historie_Prawdz
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Biała Masajka Hofmann, Corinne
3 Biała Masajka Huntgeburth, Hermine
2 Czekając na anioły Glass, Cathy
3 Jeszcze jedno dziecko Hayden, Torey L.
1 Kobieta bez przeszłości Glass, Cathy
1 Kwiat pustyni Dirie, Waris Miller, Cathleen
1 Kwiat pustyni Horman, Sherry
4 Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz Lee, Lisa
3 Labirynt tożsamości Noble, Kim Hudson, Jeff
1 Mamo, uciekaj Glass, Cathy Rojewski, Paweł
1 Miejsce przy stole Harrison, Kathy
3 Moja afrykańska miłość Hofmann, Corinne
3 Nie płacz, kochanie Glass, Cathy
4 Okaleczona Glass, Cathy
2 Uprowadzone Hoodless, Lisa Lunnon, Charlene
3 Walka o Daisy Harrison, Kathy
1 Dziecko Hayden, Torey L.
4 Moja afrykańska miłość Hofmann, Corinne
4 Safiya Masto, Raffaele Hussaini Tungar Tudu, Safiya
1 Skrzywdzona Glass, Cathy
1 Wstyd Walsh, Laura
1 Zhańbiona Ahmed, Saira Crofts, Andrew
4 Żegnaj Afryko Hofmann, Corinne
1 Zakazana żona Wermuth, Verena
4 Żona mormona Spencer, Irene
2 Dzieci brazylijskiej ulicy Carvalho, Sarah de
2 Hostessa w Tokio Campell, Clare Campbell, Clare
2 Jak Feniks z popiołów Jones, Jessica
2 Milczący chłopiec Hayden, Torey L.
3 Moja nowa wolność Esmaeli, Zohre
2 Najsmutniejsze dziecko Glass, Cathy
3 Oddajcie mi dzieci Hawach, Melissa
2 Odzyskane dzieci Schiller, Lori Kieza, Grantlee
2 Opowieści dubajskie Wicks, Becky
3 Sekretna profesja O'Kelly, Scarlett
2 Ważniejsza niż śmierć Lee, Carol
3 Zagubiona Mackenney, Shelley
4 Zew pustyni Fortis, Teresa
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo