Zbiory grupy Historie_Prawdz
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Kwiat pustyni Horman, Sherry
Kwiat pustyni Dirie, Waris Miller, Cathleen
Zakazana żona Wermuth, Verena
Dziecko Hayden, Torey L.
Skrzywdzona Glass, Cathy
Wstyd Walsh, Laura
Mamo, uciekaj Glass, Cathy Rojewski, Paweł
Miejsce przy stole Harrison, Kathy
Zhańbiona Ahmed, Saira Crofts, Andrew
Kobieta bez przeszłości Glass, Cathy
2.
Uprowadzone Hoodless, Lisa Lunnon, Charlene
Czekając na anioły Glass, Cathy
Hostessa w Tokio Campell, Clare Campbell, Clare
Najsmutniejsze dziecko Glass, Cathy
Jak Feniks z popiołów Jones, Jessica
Dzieci brazylijskiej ulicy Carvalho, Sarah de
Opowieści dubajskie Wicks, Becky
Milczący chłopiec Hayden, Torey L.
Odzyskane dzieci Schiller, Lori Kieza, Grantlee
Ważniejsza niż śmierć Lee, Carol
3.
Moja nowa wolność Esmaeli, Zohre
Jeszcze jedno dziecko Hayden, Torey L.
Zagubiona Mackenney, Shelley
Oddajcie mi dzieci Hawach, Melissa
Sekretna profesja O'Kelly, Scarlett
Biała Masajka Huntgeburth, Hermine
Moja afrykańska miłość Hofmann, Corinne
Labirynt tożsamości Noble, Kim Hudson, Jeff
Walka o Daisy Harrison, Kathy
Nie płacz, kochanie Glass, Cathy
4.
Żona mormona Spencer, Irene
Okaleczona Glass, Cathy
Zew pustyni Fortis, Teresa
Żegnaj Afryko Hofmann, Corinne
Biała Masajka Hofmann, Corinne
Moja afrykańska miłość Hofmann, Corinne
Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz Lee, Lisa
Safiya Masto, Raffaele Hussaini Tungar Tudu, Safiya
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo