FASD:

wsparcie środowiskowe dla dzieci i nastolatków

Inne tytuły:
Fetal Alcohol Spectrum Disorder
Autor:
Małgorzata Tomanik
Wydawcy:
PZWL (2025)
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
978-83-01-24132-2
Autotagi:
druk
książki
publikacje fachowe
wychowanie
Źródło opisu: Biblioteka Publiczna w Dzielnicy Ochota m.st. Warszawy - Katalog centralny

Publikacja opisuje cechy charakterystyczne FASD dla grup rozwojowych w wieku od 0-19 lat, podaje szereg skutecznych metod wraz z praktycznym ich zastosowaniem w wymiarach: diagnostyka i pomoc lekarska, rozwój, opieka, wychowanie i edukacyjna, które są adekwatne do etapu rozwojowego oraz zaburzeń rozwojowych spowodowanych PEA. Książka jest napisana przystępnym językiem, jednocześnie zachowuje specjalistyczny charakter. Podkreśla również znaczącą rolę opiekunów oraz wyjaśnia związek między zaburzeniami mózgu charakterystycznymi dla FASD, a zastosowaniem akomodacji środowiskowych [opis wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo