Psychologiczne paradygmaty korzystania z mediów społecznościowych:

cechy osobowośći, style przywiązania, kompetencje społeczne, poziom uzależnienia, samoocena, motywacja osiągnięć

Autor:
Natalia Dąbrowa
Wydawca:
Wydawnictwo Naukow PWN (2025)
ISBN:
978-83-01-24230-5
Autotagi:
książki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna im. Adama Próchnika w Piotrkowie Trybunalskim - Księgozbiór główny

Psychologiczne paradygmaty korzystania z mediów społecznościowych to jedna z nielicznych publikacji na polskim rynku, która łączy rzetelną analizę naukową z praktycznym podejściem psychoterapeutycznym. Książka dostarcza odpowiedzi na pytania, w jaki sposób media społecznościowe wpływają na naszą psychikę, samoocenę, relacje z innymi i zdolność do samoregulacji emocji. Unikalność tej pozycji polega na tym, że nie tylko diagnozuje problem, ale również pokazuje narzędzia do zmiany – oparte na terapii poznawczo-behawioralnej. Autorka analizuje wpływ takich czynników jak cechy osobowości, style przywiązania, samoocena, motywacja osiągnięć i kompetencje społeczne na sposób korzystania z mediów. Czytelnik otrzymuje także wyniki autorskich badań empirycznych oraz rozdział z konkretnymi technikami samokontroli, które mogą pomóc w budowaniu zdrowszej relacji z technologią. W mojej ocenie treść zawarta w monografii uwrażliwia czytelnika na zagadnienia związane z nadmiernym korzystaniem z Internetu, a wnioski płynące z badań dowodzą o konieczności ochrony zdrowia psychicznego. prof. dr hab. Stanisława Steuden (z recenzji) To książka dla osób profesjonalnie związanych z psychologią i edukacją – psychologów, terapeutów, pedagogów, badaczy, studentów kierunków społecznych – ale także dla wszystkich, którzy chcą lepiej zrozumieć swoje zachowania online i zadbać o psychiczny dobrostan w cyfrowym świecie.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo