Umysł ponad nastrojem:

podręcznik terapeuty

Tytuł oryginalny:
Clinician's guide to CBT using mind over mood
Autorzy:
Christine A. Padesky
Dennis Greenberger
Tłumacz:
Juliusz Okuniewski
Redakcja:
Joachim Kowalski
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2025)
Wydane w seriach:
Psychiatria i Psychoterapia
Psychiatria i Psychoterapia (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
ISBN:
978-83-233-5500-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
Źródło opisu: Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego w Kielcach - Katalog zbiorów

Nowe wydanie bestsellerowego podręcznika dla terapeutów CBT Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) jest jednym z najskuteczniejszych podejść w leczeniu depresji i zaburzeń lękowych, radzeniu sobie ze złością, wstydem oraz problemami relacyjnymi. Podręcznik terapeuty i zeszyt ćwiczeń dla pacjenta Umysł ponad nastrojem pomogły już milionom ludzi na całym świecie poprawić jakość życia. Christine A. Padesky i Dennis Greenberger pokazują, w jaki sposób prowadzić interwencje terapeutyczne oraz jak radzić sobie z wyzwaniami pojawiającymi się w toku terapii. Przedstawiają szczegółowe instrukcje korzystania z ćwiczeń zawartych w podręczniku pacjenta oraz pomagają dostosować go do pracy z różnymi zaburzeniami. Książka integruje praktyki oparte na dowodach z zakresu psychologii pozytywnej, dialogu motywującego oraz terapii akceptacji i zaangażowania (ACT). Dzięki znaczącym zmianom w treści i nowym materiałom Umysł ponad nastrojem. Podręcznik terapeuty jest aktualnym i wszechstronnym źródłem wiedzy, pomagającym specjalistom skuteczniej wspierać pacjentów i doskonalić praktykę kliniczną.[Od wydawcy].
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo