Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka im. Gustawa Herlinga-Grudzińskiego w Kielcach
[awatar]
Kielce PBW
Rodzaj: Biblioteki pedagogiczne
Telefon: 41 344-28-61
Województwo: świętokrzyskie
Adres: Ul. Jana Pawła II
25-025 Kielce
E-mail: biblioteka@pbw.kielce.pl

godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek - 9-18
sobota - 10-14

Biblioteka istnieje od kwietnia 1945 r. Swoją działalnością obejmuje całe województwo świętokrzyskie. Główna siedziba znajduje się w Kielcach, a w 11 miastach powiatowych znajdują się filie biblioteki.
Naszą misją jest aktywne wspieranie rozwoju i działalności środowiska oświatowego przez zapewnianie szerokiego dostępu do informacji przy wykorzystaniu najnowszych technologii, gwarantując użytkownikom najwyższy poziom świadczonych usług.

Działalność Biblioteki jest związana ze wspomaganiem, kształceniem, dokształcaniem i doskonaleniem nauczycieli. Stanowi warsztat pracy kadry pedagogicznej. Zapewnia jej dostęp do zbiorów o charakterze naukowym, w tym literatury spec­jali­styc­znej­ o profilu pedagogiczno-psychologicznym, umożliwia dostęp do fachowej informacji bibl­iogr­afic­znej­ z różnych dziedzin wiedzy, zapewnia kompetentną obsługę przez wysoko wykwalifikowaną kadrę pedagogiczną i bibliotekarską.

Przejdź na stronę biblioteki w portalu w.bibliotece.pl.
biruta1309
elapawelec
wladekpolit
alina_janik86
ms.marekszczerba
w.jachowicz
czuba.anna
a88l
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo