Fizjoterapia w uroginekologii

Autorzy:
Natalia Maria Kuciel
Dominika Markowska
Paulina Wiśniowska
Aleksandra Chomińska
Redakcja:
Beata Bakoń
Wydawcy:
PZWL (2024)
Wydawnictwo Naukowe PWN
ISBN:
978-83-01-23766-0
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
Źródło opisu: Biblioteka Państwowej Akademii Nauk Stosowanych w Jarosławiu - Księgozbiór

Choroby dna miednicy dotyczą ogromnej rzeszy pacjentek i pacjentów, a ich leczenie jest zawsze multidyscyplinarne z uwagi na bliskość różnych układów i narządów znajdujących się w miednicy. Autorki – fizjoterapeutki zajmujące się na co dzień fizjoterapią uroginekologiczną – dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem, pokazując „od środka” pracę fizjoterapeuty uroginekologicznego. W książce: wiadomości z zakresu anatomii i fizjologii mikcji oraz defekacji, sprzęt stosowany w fizjoterapii uroginekologicznej, możliwości diagnostyczne funkcji dna miednicy, fizjoterapia uroginekologiczna w konkretnych jednostkach chorobowych, fizjoterapia u kobiet w ciąży i po porodzie, przygotowanie psychofizyczne kobiet do porodu, organizacja szkół rodzenia. Ponad 60 rycin oraz 21 filmów dostępnych za pośrednictwem QR kodów wzmacnia walory edukacyjne i praktyczne książki. Podręcznik uwzględniający holistyczne podejście do pacjenta będzie drogowskazem dla przyszłych specjalistów oraz bazą wiedzy na temat fizjoterapii dla lekarzy opiekujących się pacjentkami i pacjentami uroginekologicznymi.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo