Upiorne opowieści po zmroku

Tytuł oryginalny:
Scary stories to tell in the dark
Autor:
Alvin Schwartz (1927-1992)
Tłumacz:
Piotr Kuś
Ilustracje:
Stephen Gammell ...
Wybór:
Alvin Schwartz (1927-1992)
Wyd. w latach:
2019 - 2019
ISBN:
978-83-8116-699-7, 978-83-8116-764-2
Autotagi:
dokumenty elektroniczne
druk
e-booki
książki
opowiadania
proza
zbiory opowiadań
Więcej informacji...
4.0

WITAMY W PRZERAŻAJĄCYM ŚWIECIE UPIORNYCH OPOWIEŚCI.

CZY JESTEŚ WYSTARCZAJĄCO ODWAŻNY, BY JE PRZECZYTAĆ?

Upiorne opowieści po zmroku zawierają jedne z najbardziej przerażających opowieści o makabrze, mrocznej zemście i nadprzyrodzonych wydarzeniach wszech czasów. Chodzące zwłoki, tańczące kości, szaleńcy z nożami i ucieczki krętymi uliczkami przed śmiercią – wszystkie te motywy znajdziemy w tym mrożącym krew w żyłach zbiorze opowieści o duchach.

Klasyczna kolekcja niesamowitych opowieści, zebranych i opowiedzianych przez zbieracza folkloru Alvina Schwartza i zilustrowanych przez cenionego artystę Stephena Gammella.

Połączenie klimatu serialu Stranger Things z motywami znanymi z klasyki opowieści grozy spod znaku Stephena Kinga

Na podstawie książki nakręcono jeden z najbardziej oczekiwanych horrorów 2019 roku, powstały ze współpracy Guillermo del Toro (Kształt wody i Labirynt fauna) oraz André Øvredala (Autopsja Jane Doe i Łowca trolli).

Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Książka na podstawie której powstał horror o tym samym tytule. W filmie mamy grupę przyjaciół, którzy w nawiedzonej chacie odkrywają książkę z opowieściami grozy 🙂 A książka, o której Wam dziś opowiadam właśnie takie zawiera 🙂 • 💀 • Ok, od razu dodam, że sięgając po tę pozycję zawiedziecie się, jeśli szukacie typowego horroru. Nie znajdziecie tu jednej, trzymającej w napięciu fabuły - ponieważ książka ta to zbiór opowiadań od lat budzących strach. Część z nich to opowiadania napisane prozą, część wierszem, a część to teksty piosenek. • Znajdują się tu opowieści, które opowiadane przy ognisku mają na końcu efekt "booo" 😉, inne w których znajdziemy upiorne postacie czy paranormalne zjawiska. • 💀 • Z książki tej dowiemy się co najczęściej budzi strach w ludziach. Czego najbardziej się boimy i jak komunikujemy straszne opowieści. • 💀 • A jeśli dodacie do tego ekranizację to wyjdzie bardzo przyjemna mieszanka dla fanów horroru 🙂
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Autor:Alvin Schwartz (1927-1992)
Tłumacz:Piotr Kuś
Ilustracje:Stephen Gammell Piotr Kuś
Wybór:Alvin Schwartz (1927-1992)
Wydawcy:Zysk i Spółka Wydawnictwo (2019) NASBI (2019) Legimi (2019) ebookpoint BIBLIO (2019) Zysk i Sk-a Wydawnictwo (2019)
ISBN:978-83-8116-699-7 978-83-8116-764-2
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki epika komiksy książki literatura literatura piękna opowiadania proza zasoby elektroniczne zbiory opowiadań
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 7 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo