Psychoterapia grupowa:

teoria i praktyka

Tytuł oryginalny:
Theory and practice of group psychotherapy
Autorzy:
Molyn Leszcz
Irvin D. Yalom
Tłumacz:
Robert Andruszko
Redakcja:
Jerzy A. Sobański
Katarzyna Klasa
Wydawca:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2006-2025)
Wydane w seriach:
Psychiatria i Psychoterapia
Psychiatria i Psychoterapia (Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego)
ISBN:
978-83-233-2108-8, 978-83-233-5498-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
publikacje fachowe
publikacje naukowe

Nowe wydanie jednego z najważniejszych podręczników do prowadzenia psychoterapii grupowej Grupa terapeutyczna stanowi wyjątkową przestrzeń, w której pacjenci mogą wchodzić w interakcje, zyskiwać wgląd w nieadaptacyjne wzorce zachowań i wzajemnie wspierać się w procesie zmiany. Irvin D. Yalom i Molyn Leszcz przedstawiają syntezę najnowszych badań oraz innowacyjnych technik stosowanych w praktyce terapii grupowej. Autorzy szczegółowo omawiają zasady dotyczące tworzenia i prowadzenia grupy w ogóle oraz w specyficznych sytuacjach klinicznych. Na przykładach z własnej praktyki ukazują proces formowania składu grupy oraz jej rozwoju - od pierwszych sesji po zaawansowane etapy terapii. Zaprezentowane strategie i techniki pomagają radzić sobie z wyzwaniami pojawiającymi się w trakcie leczenia. Nowe wydanie książki zostało wzbogacone o zagadnienia dotyczące prowadzenia terapii online, nowoczesnych podejść analitycznych i relacyjnych, neurobiologii interpersonalnej, różnorodności czy traumy. Podręcznik ten jest uniwersalnym i klasycznym już kompendium, pomagającym w rozwoju umiejętności zawodowych zarówno początkującym terapeutom, jak i doświadczonym klinicystom, niezależnie od nurtu, w którym pracują. Najnowsze wydanie tego klasycznego podręcznika do psychoterapii grupowej pokazuje, że można z grupami pracować nowocześnie, na podstawie rzetelnej wiedzy i badań. Oferuje terapeutom świetne narzędzia kliniczne - to lektura obowiązkowa. Anna Król-Kuczkowska, psychoterapeutka i superwizorka Polskiego Towarzystwa Psychologicznego, kierowniczka Pracowni HUMANI Yalom i Leszcz, autorzy Psychoterapii grupowej, w sposób jasny oraz łatwy do przyswojenia przedstawiają model interakcyjnej psychoterapii, szczegółowo omawiając jego kluczowe elementy. Ten klasyczny podręcznik służy studentom, a zarazem stanowi inspirację dla doświadczonych terapeutów i superwizorów. Drugie wydanie zostało zaktualizowane o nowe wyniki badań nad psychoterapią grupową oraz wzbogacone o ciekawe opisy przypadków klinicznych i metody pracy online. Serdecznie polecam tę publikację wszystkim, którzy pracują z grupami w jakiejkolwiek formie. Jerzy Dmuchowski, psychoterapeuta grupowy, superwizor oraz nauczyciel psychoterapii związany z Laboratorium Psychoedukacji Autorzy wykonali świetną pracę - nie tylko zaprezentowali sztukę prowadzenia grup terapeutycznych, ale też rzetelnie omówili podstawy naukowe, które się za nią kryją. Zawarty w książce materiał spełni oczekiwania specjalistów pragnących poszerzyć swoją wiedzę w zakresie terapii grupowej. To zarazem doskonałe źródło informacji dla osób uczących się umiejętności kierowania każdą grupą. Nina W. Brown, profesor Old Dominion University Irvin D. Yalom, MD, emerytowany profesor psychiatrii Stanford University School of Medicine, laureat wielu nagród w dziedzinie psychiatrii, przyznanych między innymi przez American Group Psychotherapy Association oraz American Psychological Association za całokształt dokonań. Rozwinął nurt psychoterapii egzystencjalnej i grupowej. Jest autorem kanonicznych podręczników oraz powieści i opowiadań psychoterapeutycznych, takich jak Kiedy Nietzsche szlochał, Mama i sens życia czy Kat miłości. Molyn Leszcz, MD, profesor na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu w Toronto oraz przewodniczący American Group Psychotherapy Association. Otrzymał wyróżnienie Anne Alonso w dziedzinie psychodynamicznej psychoterapii grupowej, a także liczne nagrody za osiągnięcia dydaktyczne. Jest współautorem i współredaktorem uznanych podręczników psychoterapeutycznych.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo