Twoje kompetentne dziecko:

dlaczego powinniśmy traktować dzieci poważniej?

Tytuł oryginalny:
Dit kompetente barn
på vej mod et nyt værdigrundlag for familien,
Autor:
Jesper Juul (1948-2019)
Tłumaczenie:
Beata Hellmann
Barbara Baczyńska
Wydawcy:
Wydawnictwo MiND Dariusz Syska (2011-2021)
Legimi (2011)
Autotagi:
druk
książki
poradniki
Więcej informacji...
5.0 (6 głosów)

W dzisiejszych czasach ilość różnych rodzajów podejść do wychowania dzieci sprawia, że wielu rodziców jest całkowicie zagubionych, nie wiedząc, jak podchodzić do swojego dziecka. Idee grzeczności i posłuszeństwa są wciąż utrzymującą się polityką, przez co wiele poradników pokazuje, jak uzyskać dziecko o takich cechach. Autor książki "Twoje kompetentne dziecko" nie zgadza się z taką praktyką, wierząc, że dziecko może być dużo bardziej indywidualnym i swobodnym bytem. W książce znajdziesz powody, dla których dzieci powinny być traktowane dużo poważniej, niż dzieje się to dziś. Postępowanie to wywodzi się głównie z niezrozumienia dziecka i traktowania go jako kogoś, kto jeszcze nie jest człowiekiem. Tworzymy z dziecka osobne stworzenia, a przecież to wciąż człowiek i powinniśmy traktować go z szacunkiem należnym temu tytułowi. Książka pokazuje, jak ważne jest, aby w porę zauważyć problemy naszego wychowania. Jednocześnie przedstawia, jak wielką wagę ma tworzenie i rozwijanie u dziecka poczucia własnej wartości oraz wiary w siebie. Każde dziecko powinno mieć swoje obowiązki, które są dostosowane do jego możliwości. Kluczem jest jednak odpowiednie traktowanie, gdyż złe podejście może stworzyć posłusznego, jednak nieradzącego sobie w życiu człowieka.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Super książka. Napisana w przystępny zrozumiały sposób.
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Inne tytuły:på vej mod et nyt værdigrundlag for familien,
Autor:Jesper Juul (1948-2019)
Tłumaczenie:Beata Hellmann Barbara Baczyńska
Wydawcy:Wydawnictwo MiND Dariusz Syska (2011-2021) Legimi (2011)
ISBN:978-83-62445-02-8 978-83-62445-09-7 978-83-62445-99-8 978-83-62445-02-8 978-83-62445-02-8-0
Autotagi:beletrystyka dokumenty elektroniczne druk e-booki książki literatura literatura stosowana podręczniki poradniki poradniki i przewodniki psychologia publikacje popularnonaukowe zasoby elektroniczne zdrowie
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 28 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo