Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile
[awatar]
Piła PBP
182 441
Rodzaj: Biblioteki pedagogiczne
Telefon: +48 213 11 27
Województwo: wielkopolskie
Powiat: pilski
Adres: ul. Bydgoska 21
64-920 Piła
E-mail: biblioteka@cdn.pila.pl

poniedz., wtorek, środa, piątek 8-18, czwartki - nieczynne
sobota 9-14

Ekspozycja
Zbiory
Nowości w bibliotece
  • Lecznicza głodówka
    Olędzka, Agnieszka
    Brak ocen
  • Czesałam ciepłe króliki
    Gawlikowska-Świerczyńska, Alicja
    Ocena: 4.1, głosów: 9
  • Balzac
    Zweig, Stefan
    Brak ocen
  • Doświadczanie choroby nowotworowej
    Ulaniecka, Natalia
    Brak ocen
  • Jak mówić o zrównoważonym rozwoju?
    Śliwińska, Magdalena
    Brak ocen
1 2 3 4

Zapraszamy do udziału w Targach Edukacyjnych w Poznaniu, które odbędą się w dniach 7-9 marca 2025 r.
Szczegółowe informacje dotyczące programu stoisk placówek Urzędu Mars­załk­owsk­iego­ Województwa Wielkopolskiego znajdziecie Państwo pod linkiem: edukacja.mtp.pl
Szczególnie zachęcamy do udziału w warsztatach "Wewnątrzszkolny system doradztwa zawodowego - krok po kroku" prowadzonych przez Wioletę Pilipów-Gacką i Bożenę Jabłońską z CDN w Pile.
Link do zapisów: tiny.pl
TARGI EDUKACYJNE 2025 z hasłem (1080X1080).png

Komentarze (0)

Muzeum Ziem Wschodnich Dawnej Rzec­zypo­spol­itej­ zaprasza uczniów szkół podstawowych i pona­dpod­staw­owyc­h do udziału w IV edycji ogólnopolskiego konkursu „Ludzie Kresów: opowieści nieznane”.

Zadaniem Uczestników jest poznanie losów osób pochodzących z Kresów wśród członków rodziny, sąsiadów, znajomych lub zainspirowanie się wybraną historią mówioną dostępną na portalu ziemiewschodnie.pl oraz kanale YouTube Muzeum Ziem Wschodnich Dawnej Rzec­zypo­spol­itej­ (cykl „Z Kresów ocalone: Historia Mówiona”), a następnie przedstawienie ich w formie pracy plastycznej lub cyfrowej pracy wizualnej.
Kategorie wiekowe: klasy 1–3, klasy 4–8, szkoły ponadpodstawowe
Formy prac: praca plastyczna (np. album, komiks, rysunek, obraz) lub cyfrowa praca wizualna (np. reportaż, animacja, wywiad, film)
Nagrody: tablety, słuchawki bezprzewodowe, materiały plastyczne i edukacyjne
Termin nadsyłania prac: 31.03.2025 r.
Informacje:zamek-lublin.pl
Kontakt:ludziekresow@mnwl.pl, m.rusek@mnwl.pl
Regulamin:Regulamin konkursu i karta zgło­szen­ia_L­udzi­e Kresów opowieści nieznane.pdf
Plakat konkursowy_Ludzie Kresów.jpg

Komentarze (0)
WYDARZENIE
2025-2-12
T16:00
Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Pile 53.15277 16.74749 ul. Bydgoska 21 64-920 Piła

Serdecznie zapraszamy na szkolenie " Wspieranie dobrostanu dzieci i młodzieży" w ramach Klubu Nauczyciela Bibliotekarza.
Prelegentkami będą panie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Pile:
Natalia Krusińska - psycholog kliniczny dzieci i młodzieży oraz Kamila Pytlarz-Kaczmarek - terapeuta pedagogiczny, olig­ofre­nope­dago­g, realizator SDRiW.
Zapraszamy wszystkich zain­tere­sowa­nych­: nauczycieli, rodziców (nie tylko bibliotekarzy!), dnia 12.02.2025 r. o godz. 16.00 w budynku CDN w Pile, przy ulicy Bydgoskiej 21, sala 122.
Prosimy o potwierdzenie udziału na adres e-mail: j.stemler@cdn.pila.pl
Dla chętnych wystawimy zaświadczenie uczestnictwa w szkoleniu (należy zgłosić w mailu).
12 lutego 2025 r.(1).jpg

12 lutego 2025 r.(1).jpg 12 lutego 2025 r.(1)
jpg, 113 KiB, 940x788
Komentarze (0)
1 2 3 4 5 6 7 8 9
...
41
Placówki
Piła PBP
ul. Bydgoska 21
64-920 Piła

poniedz., wtorek, środa, piątek 8-18, czwartki - nieczynne
sobota 9-14

0
Chodzież
ul. Jagiellońska 3
64-800 Chodzież

poniedz., wtorek, środa, piątek 8-18, czwartki - nieczynne
sobota 9-14

0
Czarnków
ul. ppłk. Z. Orłowskiego 1
64-700 Czarnków

poniedz., wtorek, środa, piątek 8-18
sobota 9-14

0
Trzcianka
ul. Fabryczna 1
64-980 Trzcianka

poniedz., wtorek, środa, piątek 8-18
sobota 9-14

0
Wągrowiec
ul. Wierzbowa 1
62-100 Wągrowiec

poniedz., wtorek, środa, piątek 8-18
sobota 9-14

0
Złotów
ul. Szkolna 3
77-400 Złotów

poniedz., wtorek, środa, piątek 8-18
sobota 9-14

0
Forum biblioteki
1 2
  • Ibuk 2019/2020
    [Obraz] • Zapraszamy do korzystania z serwisu książek elektronicznych dla bibliotek libra.ibuk.pl. Subskrybcja obejmuje dostęp do pełnych tekstów książek z wybranych dziedzin, wydanych przez największe wydawnictwa naukowe. Dostęp do książek jest możliwy poprzez komputery w bibliotece. Chcąc korzystać z nich poza siecią biblioteczną, należy pobrać w bibliotece unikalny kod niezbędny do rejestracji. Kod wprowadza się tylko raz i jest ważny od 1 października przez równy rok. Przy wykupionych pozycjach znajduje się ikonka książki („czytaj”), po jej naciśnięciu treść otwiera się w nowym czytniku, dającym wiele możliwości pracy z tekstem. Aby móc korzystać z zaawansowanych funkcjonalności, należy jednorazowo utworzyć swoje osobiste konto myIbuk.
    Odpowiedzi: 0, ost. zmiana: 15.04.2015 12:02
    Piła PBP   
    [awatar]
    Piła PBP
Przejdź do forum
ladyania
sabina_gorzynska
renata.jakobczyk1
patrycja16
agaw86
Kalisz PBP KP
makowska.katarzyna
danuta44
mrowka123
m.grykier
edyta_o17
anna_rajska
minka24
Danka71
kulinszczak
nikor
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo