Strona domowa użytkownika

Zawiera informacje, galerię zdjęć, blog oraz wejście do zbiorów.
Książki dla dzieci
[awatar]
Ksdladzieci

Co warto czytać dziecku?

Które książki czytać wspólnie?

Co to jest książka obrazkowa?

Pomożemy poszukać odpowiedzi na te pytania.

Ekspozycja
Forum grupy
  • Kiedy zacząć czytać dziecku?
    Jestem bibliotekarką, pracuję w oddziale dla dzieci. Czytelnicy często pytają mnie kiedy powinni zacząć czytać dziecku. Moja odpowiedź - jak najwsześniej często budzi zdiwienie - przecież niemowlak jeszcze nic nie rozumie, jaki jest więc sens czytania tam małej istotce? Jest, wiem to z doświadczenia. Czytałam mojej córce od pierwszych miesięcy życia. Na początku były to rytmiczne wierszyki, z czasem proste opowiadania. Gdy córka podrosła, zaczęłam jej podsuwać ksiażki do wspólnego czytania - gdzie niektóre wyrazy zastąpiono obrazkami. I tak, moja córka która jeszcze nie znała literek, czytała wraz ze mną. Moment, w którym moje dziecko nauczyło się czytać umknął mi - po prostu pewnego dnia odkryłam, że córeczka czyta książki swoim lalkom. Dlatego zachęcam - czytajcie, czytajcie i jeszcze raz czytajcie...
    Odpowiedzi: 1, ost. zmiana: 17.08.2015 01:16
    IwonaCh    monikam1986   
    [awatar]
    IwonaCh
Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje bloga tej grupy.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo