Zbiory użytkownika szu
Filmy
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Nic śmiesznego Agencja Produkcji Filmowej Studio Filmowe Zebra
Telewizja Polska
Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Monty Python and the Holy Grail Chapman, Graham Cleese, John
Idle, Eric
Palin, Michael
Monty Python's the meaning of life Jones, Terry Gilliam, Terry
Żywot Briana Jones, Terry Cleese, John
Chapman, Graham
Gilliam, Terry
Idle, Eric
Palin, Michael
Kariera Nikosia Dyzmy Bromski, Jacek
Miś Bareja, Stanisław
Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz? Bareja, Stanisław
Żywot Briana Jones, Terry Cleese, John
Chapman, Graham
Gilliam, Terry
Idle, Eric
Palin, Michael
Inception Nolan, Christopher
2.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo