Zbiory użytkownika szu
Filmy
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Inception Nolan, Christopher
1 Miś Bareja, Stanisław
1 Nic śmiesznego Agencja Produkcji Filmowej Studio Filmowe Zebra
Telewizja Polska
Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
1 Żywot Briana Jones, Terry Cleese, John
Chapman, Graham
Gilliam, Terry
Idle, Eric
Palin, Michael
1 Żywot Briana Jones, Terry Cleese, John
Chapman, Graham
Gilliam, Terry
Idle, Eric
Palin, Michael
1 Co mi zrobisz, jak mnie złapiesz? Bareja, Stanisław
1 Kariera Nikosia Dyzmy Bromski, Jacek
1 Monty Python's the meaning of life Jones, Terry Gilliam, Terry
1 Monty Python and the Holy Grail Chapman, Graham Cleese, John
Idle, Eric
Palin, Michael
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo