Nic śmiesznego

Zdjęcia:
Bogdan Stachurski
Kompozytor:
Bernard Kawka
Reżyseria:
Marek Koterski
Instytucje sprawcze:
Agencja Produkcji Filmowej
Studio Filmowe Zebra
Telewizja Polska
Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Produkcja:
Dorota Ostrowska-Orlińska
Juliusz Machulski ...
Scenariusz:
Marek Koterski
Wyd. w latach:
1995 - 2003
Wydane w seriach:
To jest Polska
ISBN:
5900058125524
Autotagi:
DVD
filmy i seriale
nagrania wideo
Więcej informacji...
4.3 (3 głosy)

Plejada gwiazd w porywającej komedii o życiu pewnego filmowca.Tfu! Nie spotkało mnie w życiu nic śmiesznego?- wzdycha zmarły wcześnie reżyser Adam Miauczyński. Leżąc w prosektorium wspomina pechowe życie. Pasmo nieszczęść i porażek, idiotycznych zbiegów okoliczności i popisów nieudacznictwa: oto naprawdę... coś śmiesznego! Z czterech kolejnych filmów wyrzucano go z hukiem, bo wysadzał w powietrze wychodek albo most. Szukając miłości swego życia zawsze trafiał do łóżka nie tej kobiety co trzeba. Pech prześladował biednego Adasia zawsze, może więc chociaż po śmierci będzie mógł odetchnąć spokojnie... [Opakowanie płyty]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Ten film jest dość często traktowany jako komedia, do tego skarbnica wielu kultowych cytatów. I wielu widzów ogranicza jego odbiór do tych wybranych, zabawnych i kultowych scen. • A tymczasem rzeczywistość jest inna. Ten film, to na prawdę nic śmiesznego!! Tytuł jest o tyle genialny, że film opowiada historię smutną. Co prawda w sposób zabawny, trochę rubaszny no i dla niektórych zbyt wulgarny, ale to dokładnie odzwierciedla życie głównego bohatera, Adasia Miałczyńskiego (chętnie później poniewieranego w innych produkcjach). Życie, w którym wydażenia z pozoru zabawne dla innych, dla tego faceta są strasznym cierpieniem. Nie dlatego, że spotyka go wielka tragedia. Tylko dlatego, że spotykają go non stop tragedie maleńkie. • "Każdy mój dzień składa się z takich małych gówien". Mówi Adaś po utracie zęba przy szczotkowaniu. I każdy z tych dni czyni go nieszczęśliwym. • Uwielbiam oglądać ten film. Czuję wtedy radość, że nie każdy mój dzień składa się z tych małych gówien...
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Opis
Zdjęcia:Bogdan Stachurski
Aktorzy:Cezary Pazura Ewa Błaszczyk Marek Kondrat Bożena Dykiel Henryk Bista (1934-1997) Jerzy Bończak Krzysztof Kowalewski (1937-2021) Grażyna Trela Piotr Machalica (1955-2020) Marian Kozłowski Maciej Kozłowski (1957-2010)
Kompozytor:Bernard Kawka
Reżyseria:Marek Koterski
Instytucje sprawcze:Agencja Produkcji Filmowej Studio Filmowe Zebra Telewizja Polska Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Produkcja:Dorota Ostrowska-Orlińska Juliusz Machulski Studio Filmowe Zebra Telewizja Polska Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych
Scenariusz:Marek Koterski
Wydawcy:Vision Film Distribution (1995-2003) Wytwórnia Filmów Dokumentalnych i Fabularnych (1996) TiM Film Studio Best Film TiM Sp. z o. o
Serie wydawnicze:To jest Polska
ISBN:5900058125524
Autotagi:CD dokumenty elektroniczne DVD filmy i seriale film i wideo kasety wideo nagrania wideo VHS zasoby elektroniczne
Powyżej zostały przedstawione dane zebrane automatycznie z treści 11 rekordów bibliograficznych, pochodzących
z bibliotek lub od wydawców. Nie należy ich traktować jako opisu jednego konkretnego wydania lub przedmiotu.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo