Specjalne potrzeby edukacyjne
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w szkole i przedszkolu Czarnocka, Marzenna
1 Praca z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych Guzy, Anna Krzyżyk, Danuta
1 Socjoterapia jako forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej Jankowiak, Barbara
2 Witaj, piesku! Kulisiewicz, Beata
2 Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki Minczakiewicz, Elżbieta Maria
1 Uczeń o specjalnych potrzebach wychowawczych w klasie szkolnej Paszkiewicz, Aneta Łobacz, Małgorzata
2 Specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z niepełnosprawnościami Plichta, Piotr Jagoszewska, Iwona
Gładyszewska-Cylulko, Joanna
Szczupał, Bernadeta
Drzazga, Agnieszka
Cytowska, Beata
1 Praca z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Tanajewska, Alicja Naprawa, Renata
Stawska, Jadwiga
1 Specjalne potrzeby edukacyjne Thompson, Jenny
2 Program nauki komunikacji dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Walczowska-Dutka, Maria
2 Podniesienie efektywności kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Wojdyła, Emilia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo