Zbiory użytkownika PUA_Panda
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Getting things done czyli Sztuka bezstresowej efektywności Allen, David
2 Psychologia społeczna Aronson, Elliot Akert, Robin M.
Wilson, Timothy D.
1 Seks w przyszłości Baker, R. Robin
1 Wojny plemników Baker, R. Robin
2 Ewolucja pożądania Buss, David M.
2 Morderca za ścianą Buss, David M.
1 Samolubny gen Dawkins, Richard
1 UNSCRIPTED. Życie. Wolność. Przedsiębiorczość DeMarco, Mj
1 Fastlane milionera DeMarco, MJ
2 Psychologia społeczna Myers, David G.
1 Zwab piękną kobietę do łóżka Mystery
2 Mowa ciała Pease, Allan Pease, Barbara
1 Czerwona królowa Ridley, Matt
2 Gra Strauss, Neil
2 Gramatyka angielska od A do Z Wilson, Philip
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo