Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Pozytywne interwencje psychologiczne D.Kaczmarek, Łukasz
STEAM-owa szkoła Plebańska, Marlena Szyller, Aleksandra
Moje dziecko u psychoterapeuty Kita, Sylwia
Trauma i terapia przez zabawę Goodyear-Brown, Paris
Cyberprzestępczość i nowe technologie Difin Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
Wydawnictwo Naukowe UKSW
Integracja w szkole - szkoła integracji Szafrańska-Gajdzica, Anna Grzybowski, Przemysław Paweł
Wspieranie rozwoju umysłowego dzieci poprzez gry strategiczne Jelinek, Jan Amos
Logistyka w teorii i praktyce nauk o zarządzaniu i jakości Jałowiec, Tomasz Wincewicz-Bosy, Marta
Nowe przestrzenie. I co dalej? Bartkowiak, Przemysław Buck, Andrzej
Simonjetz, Monika
Pisanie to wyzwanie Dabrowska, Anna Konarzewska, Anna
Jak układać bajki terapeutyczne? Molicka, Maria
2.
Psychologia dla zabieganych Thomson, Jonny
Minimediacje z dziećmi Dworaczyk, Katarzyna
Demencja? To nie dla mnie! Hinz, Magdalena
Demencja? To nie dla mnie! Hinz, Magdalena
Jak wspierać u dziecka zmysły bliskie? Mikler-Chwastek, Anna
Zawód fizjoterapeuty i rehabilitacja lecznicza w Polsce Paszkowska, Małgorzata
Mój przyjaciel lęk Paluszak, Anna
3.
Szkoła przyjazna kreatywności Fazlagić, Amir Jan
Nowoczesne nauczanie Kordziński, Jarosław
Polonistyczna dydaktyka ogólna Fiszbak, Jolanta
O nową jakość edukacji nauczycieli Madalińska-Michalak, Joanna
Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego Gębal, Przemysław Miodunka, Władysław
Mutyzm wybiórczy Bystrzanowska, Maria
Podstawy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki pracy jako dyscypliny naukowej Baraniak, Barbara
Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata Jegier, Aneta Kwiatkowski, Stefan T.
Szurowska, Beata
4.
Samodzielne myślenie Welzer, Harald
Efektywna szkoła Bauer, Joachim
Wychowanie fizyczne w klasach 1-3 szkoły podstawowej Nitecka-Walerych, Anna
Czasoprzestrzeń szkoły Korzeniecka-Bondar, Alicja Gajdzica, Zenon
Edukacja wczoraj, dziś, jutro Magda-Adamowicz, Marzenna Pasterniak-Kobyłecka, Ewa
Famuła-Jurczak, Anita
Singapur - azjatycki tygrys edukacyjnych reform Nowosad, Inetta
Sztuka oceniania Dudek-Różycki, Karol Głaz, Łukasz
Awans zawodowych nauczyciela i dyrektora - nowe zasady. Wrzesień 2022 Kowalski, Michał Trochimiuk, Anna
Kompetencje społeczne nauczyciela szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych Cęcelek, Grażyna
5.
Uczenie na podstawie doświadczania Kolb, Alice Y. Kolb, David
Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym Umiastowska, Danuta
Nauczyciel a szkoła Stokowska-Zagdan, Elżbieta Miller, Piotr
Cęcelek, Grażyna
woźnicka, Elżbieta
Nauczyciele Sokolińska, Joanna
Biblioteki Pettegree, Andrew
Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja Kujawiński, Jerzy
Czytanie językami Kisiel, Marian Kudyba, Wojciech
Ruszar, Józef Maria
Karta Nauczyciela wraz z indeksem rzeczowym Flisek, Aneta
Edukacja wyzwolenia szkoły i nauczycieli Kordziński, Jarosław
6.
Nauczyciel z Polski Szulski, Jarek
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem Budzińska, Anna
Wychowanie do odpowiedzialności Instytut Pedagogiki
Nauczyciel Czas – Przestrzeń Szkoła Pasterniak-Kobyłecka, Ewa Famuła-Jurczak, Anita
Dawne pismo niemieckie Süss, Harald
Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej Kołodziej, Agnieszka
Myślenie krytyczne jako cel kształcenia na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady Wasilewska-Kamińska, Ewa
Terapia przez pisanie Pennebaker, James W. Smyth, Joshua M.
Jak pokolorować szkołę Tylman, Jakub
7.
Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 Nowicka, Marzenna Dziekońska, Joanna
Cyfrowy uczeń Gosek, Małgorzata
Edukacja domowa jako alternatywa edukacyjna dla dzieci zdolnych Giercarz-Borkowska, Magdalena
ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Seretny, Anna Lipińska, Ewa
Światowa historia literatury polskiej Popiel, Magdalena Bilczewski, Tomasz
Bill, Stanley
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo