Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Terapia przez pisanie Pennebaker, James W. Smyth, Joshua M.
Samodzielne myślenie Welzer, Harald
Efektywna szkoła Bauer, Joachim
Wychowanie fizyczne w klasach 1-3 szkoły podstawowej Nitecka-Walerych, Anna
Czasoprzestrzeń szkoły Korzeniecka-Bondar, Alicja Gajdzica, Zenon
Edukacja wczoraj, dziś, jutro Magda-Adamowicz, Marzenna Pasterniak-Kobyłecka, Ewa
Famuła-Jurczak, Anita
Singapur - azjatycki tygrys edukacyjnych reform Nowosad, Inetta
2.
Lekcja wychowania fizycznego w nauczaniu wczesnoszkolnym Umiastowska, Danuta
Uczenie na podstawie doświadczania Kolb, Alice Y. Kolb, David
Jak pokolorować szkołę Tylman, Jakub
Awans zawodowych nauczyciela i dyrektora - nowe zasady. Wrzesień 2022 Kowalski, Michał Trochimiuk, Anna
Sztuka oceniania Dudek-Różycki, Karol Głaz, Łukasz
Szkoła przyjazna kreatywności Fazlagić, Amir Jan
Kompetencje społeczne nauczyciela szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych Cęcelek, Grażyna
3.
Nauczyciel a szkoła Stokowska-Zagdan, Elżbieta Miller, Piotr
Cęcelek, Grażyna
woźnicka, Elżbieta
Nauczyciele Sokolińska, Joanna
Biblioteki Pettegree, Andrew Weduwen, Arthur der
Ewolucja szkoły i jej współczesna wizja Kujawiński, Jerzy
Czytanie językami Kisiel, Marian Kudyba, Wojciech
Ruszar, Józef Maria
Karta Nauczyciela wraz z indeksem rzeczowym Flisek, Aneta
Edukacja wyzwolenia szkoły i nauczycieli Kordziński, Jarosław
4.
Ocenianie wspierające w budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły Kowalewski, Michał
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Słupek, Kazimierz
Polonistyczna glottodydaktyka kulturowa Garncarek, Piotr
Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku Celuch, Małgorzata Czarnocka, Marzenna
Revkovych, Sofia
Arkusze maturalne Masłowski, Tomasz Nodzyński, Piotr
Słomińska, Elżbieta
Toruńska, Anna
Zelek, Janina
Dogadać się z innymi Berendt, Joanna Kozak, Agnieszka
Życie w cieniu pandemii Wydawnictwo Naukowe Silva Rerum
Stosunek nauczycieli i rodziców do zmian we wczesnej edukacji w Polsce Kurowska, Barbara
5.
Nowoczesne nauczanie Kordziński, Jarosław
Polonistyczna dydaktyka ogólna Fiszbak, Jolanta
O nową jakość edukacji nauczycieli Madalińska-Michalak, Joanna
Dydaktyka i metodyka nauczania języka polskiego jako obcego i drugiego Gębal, Przemysław Miodunka, Władysław
Mutyzm wybiórczy Bystrzanowska, Maria
Podstawy teoretyczno-metodologiczne pedagogiki pracy jako dyscypliny naukowej Baraniak, Barbara
Nauczyciel w obliczu szans i zagrożeń współczesnego świata Jegier, Aneta Kwiatkowski, Stefan T.
Szurowska, Beata
6.
Nauczyciel z Polski Szulski, Jarek
Skuteczna terapia dziecka z autyzmem Budzińska, Anna
Wychowanie do odpowiedzialności Instytut Pedagogiki
Nauczyciel Czas – Przestrzeń Szkoła Pasterniak-Kobyłecka, Ewa Famuła-Jurczak, Anita
Dawne pismo niemieckie Süss, Harald
Rewalidacja w ogólnodostępnej szkole ponadpodstawowej Kołodziej, Agnieszka
Myślenie krytyczne jako cel kształcenia na przykładzie systemów edukacyjnych USA i Kanady Wasilewska-Kamińska, Ewa
7.
Współczesny uczeń a dydaktyka 2.0 Nowicka, Marzenna Dziekońska, Joanna
Cyfrowy uczeń Gosek, Małgorzata
Edukacja domowa jako alternatywa edukacyjna dla dzieci zdolnych Giercarz-Borkowska, Magdalena
ABC metodyki nauczania języka polskiego jako obcego Seretny, Anna Lipińska, Ewa
Światowa historia literatury polskiej Popiel, Magdalena Bilczewski, Tomasz
Bill, Stanley
8.
Cogito Kędra, Marzena
Pedagogie oporu Zańko, Piotr
Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego Śliwerski, Bogusław Paluch, Michał
Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu Wiedza i Praktyka
Orientacja seksualna Dragan, Wojciech Łukasz Iniewicz, Grzegorz
Biomedyczne podstawy rozwoju dziecka Wiśniewska, Marta Plandowska, Magdalena
Mikler-Chwastek, Anna
Zanim będzie za późno Kozłowski, Tomasz
9.
Kompetencja komunikacyjna dzieci wysokofunkcjonujących ze spektrum autyzmu Zając, Anna Kominek, Andrzej
Psychologia wychowania Liberska, Hanna Trempała, Janusz
Kompetencje nauczyciela polonisty we współczesnej szkole Maciejak, Katarzyna Trysińska, Magdalena
Biblioteka szaleńca Brooke-Hitching, Edward
Nauczanie hybrydowe w okresie czasowego zawieszenia zajęć podczas epidemii Marciniak, Lidia Piotrowska-Albin, Elżbieta
ADHD - zespół nadpobudliwości psychoruchowej Kołakowski, Artur Bryńska, Anita
Odpowiedz mi! Gathen, Katharina von der
10.
Szkoła w domu Bogart, Julie
Literatoura Mikuła, Paulina
Edukacja dla przyszłości w perspektywie orientacji na rynek pracy Gerlach, Ryszard Tomaszewska-Lipiec, Renata
Wysoko wrażliwi rodzice Aron, Elaine N.
Nasza Historia Serówka, Piotr
Nauczyciel wspomagający w szkole, przedszkolu, ośrodku Celuch, Małgorzata
Jak dbać o siebie w kryzysie? Taraszkiewicz, Małgorzata Nalepa, Zofia
11.
Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu Rudzińska, Zofia
Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku Marcela, Mikołaj
Jaskinia Spychała, Jarosław Marek
Każdy uczeń jest ważny Janus-Sitarz, Anna
Young Power Suchecka, Justyna
Jadłonomia po polsku Dymek, Marta
W szkole wcale nie chodzi o szkołę Radanowicz, Ewa
Jak przestać się bać Hendriksen, Ellen
12.
Totem Gibas, Jarosław
W Polsce, czyli wszędzie Bednyk, Edwin
Montessori w twoim domu Davies, Simone
Szczęśliwi nauczyciele zmieniają świat Weare, Katherine Nhât Hạnh
Szkoła w sytuacji trudnej Szurowska, Beata
Rodzina w sytuacji trudnej Szurowska, Beata
Przedszkole w sytuacji trudnej Szurowska, Beata
Szkoła wartości Bogunia-Borowska, Małgorzata Rzońca, Joanna
13.
Potęga obecności Siegel, Daniel J. Bryson, Tina Payne
Arteterapia dla dzieci i młodzieży Karolak, Wiesław
Baśń w życiu dziecka Hryniewicka, Katarzyna
Organizuję konkursy Janowicz, Jerzy
Zrozumieć autyzm Williams, Katrina Roberts, Jacqueline A.
Roberts, Jacqueline
Psychoarytmetyka Montessori, Maria
Emocje, relacje, empatia w wieku dojrzałym Marchlewska, Jolanta
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo