Wytrenuj swój mózg

Tytuł oryginalny:
Retrain your brain: cognitive behavioral therapy in 7 weeks: a workbook for managing depression and anxiety
Inne tytuły:
poradnik z ćwiczeniami
siedmiotygodniowy program dla osób z zaburzeniami lękowymi i depresją oparty na terapii poznawczo-behawioralnej
Autor:
Seth J. Gillihan
Redakcja:
Katarzyna Biernacka
Tłumacz:
Jolanta Grygiel
Wydawcy:
Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego (2020)
Uniwersytet Jagielloński - Wydawnictwo
Wydane w seriach:
Psychiatria i Psychoterapia
Psychiatria i Psychoterapia - Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego
ISBN:
978-83-233-4813-9
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Lęk i depresja - niezależnie od stopnia natężenia i częstotliwości występowania - odbierają siły i radość życia. Dr Seth Gillihan, psycholog z wieloletnim doświadczeniem, prezentuje sied-miotygodniowy autorski program terapii poznawczo-behawioralnej (CBT) pozwalający łagodzić cierpienia pacjenta i zapobiegać nawrotom. Badania wskazują, że CBT jest jedną z najskuteczniejszych form psychoterapii przynoszącej odczuwalną ulgę osobom z zaburzeniami depresyjnymi i lękowymi.Proponowany przez autora program leczenia to szczegółowy, określony w czasie oraz praktyczny plan działania. Uczestnicząc w kolejnych etapach terapii, pacjent ma szansę zmienić negatywne schematy myślenia i sposoby działania oraz utrwalić je dzięki regularnym ćwiczeniom. Wskazanie konkretnych celów na poszczególne etapy leczenia pomaga na bieżąco dostrzegać rezultaty, weryfikować wybrane narzędzia, zwiększać motywację do realizacji kolejnych faz terapii, a w końcu powrócić do życia wolnego od depresji i lęków."Praktyczna pozycja napisana jasnym językiem, która krok po kroku pokazuje, jak radzić sobie z obniżonym nastrojem i nadmiernym lękiem w duchu terapii poznawczo-behawioralnej. Polecam!"Karolina Ziętek, Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej i Terapii Schematów "Mind Works"Podręcznik ten pomaga:Ľ Zrozumieć, czym jest terapia poznawczo-behawioralna.Ľ Opanować podstawowe umiejętności poznawczo--behawioralne niezbędne do walki z chorobą.Ľ Utrwalić nabyte umiejętności dzięki ćwiczeniom.Ľ Stworzyć dostosowany do potrzeb zestaw narzędzi CBT.Dr Seth J. Gillihan jest psychologiem, pracuje na Wydziale Psychiatrii Uniwersytetu Pensylwanii oraz prowadzi gabinet psychoterapeutyczny w Haverford. Specjalizuje się w terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii opartej na uważności, stosowanych w przypadkach zaburzeń lękowych, depresji oraz pokrewnych. Prowadzi wykłady z dziedziny CBT i neuronauki w Stanach Zjednoczonych oraz w innych krajach.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo