Szkoła - edukacja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Szkoła wartości Bogunia-Borowska, Małgorzata Rzońca, Joanna
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej Wegner-Jezierska, Magdalena
Szkoła na miarę szyta Żylińska, Marzena
Dobry nauczyciel, dobry uczeń, dobra szkoła Gawroński, Krzysztof Kwiatkowski, Stefan Michał
Świat uczuć i emocji Gudro-Homicka, Maria
Pedagog w klasie Wysocka, Marta Ignaczak, Agnieszka
Jasińska, Anna
Kasalik-Kowal, Ewelina
Koch-Kozioł, Marta
Kościuczyk, Agnieszka
Kwater, Katarzyna
Płuska, Katarzyna
Przybylska, Marzena
Sikorska, Anna
Swędrowska, Małgorzata
Szkoła od nowa Bińkowski, Borys
2.
Model dostępnej szkoły Niedźwiecka, Agnieszka Donocik, Iwona
Piwowońska, Joanna
Piwowoński, Marcin
Efektywna szkoła Bauer, Joachim
Ocalić skrzydła Wowczak, Jowita
Dlaczego nie uczą nas TEGO w szkole? Sheldon, Alice
Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej Chrzanowska, Iwona
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo