Szkoła - edukacja
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Dlaczego nie uczą nas TEGO w szkole? Sheldon, Alice
1 Dobry nauczyciel, dobry uczeń, dobra szkoła Gawroński, Krzysztof Kwiatkowski, Stefan Michał
2 Efektywna szkoła Bauer, Joachim
1 Model dostępnej szkoły Niedźwiecka, Agnieszka Donocik, Iwona
Piwowońska, Joanna
Piwowoński, Marcin
2 Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej Chrzanowska, Iwona
2 Ocalić skrzydła Wowczak, Jowita
1 Pedagog w klasie Wysocka, Marta Ignaczak, Agnieszka
Jasińska, Anna
Kasalik-Kowal, Ewelina
Koch-Kozioł, Marta
Kościuczyk, Agnieszka
Kwater, Katarzyna
Płuska, Katarzyna
Przybylska, Marzena
Sikorska, Anna
Swędrowska, Małgorzata
1 Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej Wegner-Jezierska, Magdalena
2 Szkoła na miarę szyta Żylińska, Marzena
1 Szkoła od nowa Bińkowski, Borys
1 Szkoła wartości Bogunia-Borowska, Małgorzata Rzońca, Joanna
1 Świat uczuć i emocji Gudro-Homicka, Maria
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo