Logopedia
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Głoski t, d Senkowska, Bożena
Słucham i wymawiam Senkowska, Bożena
Cicha ćma Dudziec, Kamila Głuchowska, Hanna
Tarczyńska-Płatek, Agnieszka
Mania i Tomek w logoparku Korbiel, Małgorzata
Mania i Tomek w Logozoo Korbiel, Małgorzata
Jama gębowa ćwiczy słowa Kamińska, Urszula
Logopedia w edukacji wczesnoszkolnej Ćwiklińska, Joanna Rostkowska, Joanna
Kozłowska, Ewa
Kurowska, Marlena
Wojewódzka, n. hum Dorota Beata
2.
Jąkanie w wieku szkolnym Tarkowski, Zbigniew Okrasińska, Agnieszka
Radosne R Skrzek, Jakub
Gadu-gadu, czyli Logopedia Skalmowska, Danuta
Diagnoza i terapia logopedyczna małego dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu (ASD) Kwasiborska-Dudek, Joanna Emiluta-Rozya, Danuta
Szumią, trzeszczą i szeleszczą Kamińska, Anna
Logopedia Chmiel, Sylwia Jabłoński, Janusz
Willman, Anna
Żywczak, Krzysztof
K i G na usługach głoski R Dudziec, Kamila Głuchowska, Hanna
Tarczyńska-Płatek, Agnieszka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo