Jak się uczyć i uczyć innych?
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Jak umysł rośnie w siłę, gdy mózg się starzeje Goldberg, Elkhonon
Sketch noting Celusta, Joanna
Design thinking dla edukatorów Grocholiński, Piotr Just, Monika
Kołodziejczak, Małgorzata
Michalska-Dominiak, Beata
Michalska-Żyła, Agnieszka
Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole Gwiazdowska-Stańczak, Sylwia
Uczymy się nauczać Arends, Richard I.
Jak uczyć (się) zdalnie? Woźniak, Jacek Staruch, Marcin
Jurek, Michał
Wereda, Wioletta
Zaskórski, Piotr
Design thinking Okraj, Zofia
Jak się uczymy Schwartz, Daniel L. Tsang, Jessica M.
Blair, Kristen P.
2.
Psychologia uczenia się Hankała, Andrzej
Jak się uczyć Fry, Ronald W.
Odruchy, uczenie się i zachowanie Goddard, Sally
Mentoring Bennewicz, Maciej Prelewicz, Anna
Techniki zapamiętywania Boral, Bartłomiej Boral, Tobiasz
Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją Jaworska, Mariola
Jak się uczyć? Carey, Benedict
Praca magisterska, licencjat Zenderowski, Radosław
3.
Uważność i spokój żabki Snel, Eline
Milczący przewodnicy Peters, Steve
Nowoczesne nauczanie Petty, Geoffrey
Emo sapiens Ohme, Rafał
Myślę, więc jestem Phillips, Charles
Myślenie wizualne w biznesie Jóźwik, Karolina Zwoliński, Szymon
Myślenie wizualne 2.0 Jóźwik, Karolina
4.
Uważne uczenie się Hassed, Craig Chambers, Richard
Koncentracja Forzpańczyk, Agnieszka
Jak podwoić skuteczność uczenia się Dudley, Geoffrey A.
Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone Guare, Richard Dawson, Peg
Guare, Colin
Scenariusze, dialogi i procesy zarządzania wiedzą Perechuda, Kazimierz Sobińska, Małgorzata
Jak uczyć się dwa - trzy razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę Łukasiewicz, Monika
Dar uczenia się Davis, Ronald D. Braun, Eldon M.
5.
Uczenie się... a pamięć Umińska, Agnieszka
Motywacja i uczenie się Zimbardo, Philip G. McCann, Vivian
Johnson, Robert Lee
Szybkie czytanie Hörner, Gerhard
Techniki zapamiętywania Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
Mapy pamięci i techniki zapamiętywania Svantesson, Ingemar Tatar, Katarzyna
Szkoła memów Kaczmarzyk, Marek
Od nauczania do uczenia się Malewski, Mieczysław
Techniki uczenia się Geuenich, Bettina Hammelmann, Iris
Havas, Harald
Mündemann, Belen Mercedes
Novac, Kaja
Solms, Andrea
Trening innowacyjnego myślenia Mechło, Paulina Geppert, Olga
6.
Mapy twoich myśli Buzan, Tony Buzan, Barry
Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły Dyrda, Jolanta
Jak uczyć się efektywnie Locke, Edwin A. Locke, Anne H.
Szybkie czytanie Buzan, Tony
Szybkie czytanie Jaworska-Jamruszkiewicz, Jolanta
Szybkie czytanie Umińska, Agnieszka
Mistrzowskie mapowanie myśli Buzan, Tony
Jak uczyć dzieci by wykorzystywały w pełni swój potencjał? Hollins, Peter
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo