Arteterapia w budowaniu odporności psychicznej dzieci:

pomysły na zajęcia i zabawy od 5 roku życia

Autorzy:
Aleksandra Pyrzyk-Kuta
Ewa Baranowska-Jojko
Przy współpracy:
Jagoda Sikora
Wydawca:
Difin (2025)
ISBN:
978-83-8270-386-3
Autotagi:
druk
książki
poradniki
scenariusze
Źródło opisu: Biblioteka Pedagogiczna w Tarnowie - Katalog zbiorów

Arteterapia może być skutecznym narzędziem w budowaniu odporności psychicznej dzieci. Wspiera rozwój emocjonalny, społeczny oraz kreatywny, co przekłada się na lepsze radzenie sobie z trudnościami życiowymi. Prezentowana książka to zbiór scenariuszy mających za zadanie przygotowanie dzieci i wyposażenie ich w umiejętność panowania nad stresem poprzez znajomość własnych zalet, potrzeb i zasobów. Zestawione w książce zabawy, a także wprowadzenia i komentarze, w sposób aktywny zapraszają dzieci do działania, co ułatwia lepsze poznanie siebie i innych, dbanie o zasoby osobiste dzieci i pozytywne relacje, zauważanie trudności i konstruktywne radzenie sobie z nimi. Każdy rozdział zawiera przygotowane karty pracy związane z danym tematem oraz komentarze psychologa. Przedstawiony materiał dostarczy dzieciom, nauczycielom i rodzicom nowych, pięknych doświadczeń i przyjemnych chwil, które wzmacniają więzi, pozwalają uczyć się od siebie wzajemnie, zaskakują działaniem wizualnym i torują drogi harmonijnego rozwoju i pełni człowieczeństwa. [nota wydawcy]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo