Jak się uczyć i uczyć innych?
Półka Tytuł Twórca Ocena
4 Dar uczenia się Davis, Ronald D. Braun, Eldon M.
1 Design thinking Okraj, Zofia
1 Design thinking dla edukatorów Grocholiński, Piotr Just, Monika
Kołodziejczak, Małgorzata
Michalska-Dominiak, Beata
Michalska-Żyła, Agnieszka
3 Emo sapiens Ohme, Rafał
4 Jak podwoić skuteczność uczenia się Dudley, Geoffrey A.
2 Jak się uczyć Fry, Ronald W.
2 Jak się uczyć? Carey, Benedict
1 Jak się uczymy Schwartz, Daniel L. Tsang, Jessica M.
Blair, Kristen P.
6 Jak uczyć dzieci by wykorzystywały w pełni swój potencjał? Hollins, Peter
4 Jak uczyć się dwa - trzy razy szybciej i umiejętnie sprzedawać swoją wiedzę Łukasiewicz, Monika
6 Jak uczyć się efektywnie Locke, Edwin A. Locke, Anne H.
1 Jak uczyć (się) zdalnie? Woźniak, Jacek Staruch, Marcin
Jurek, Michał
Wereda, Wioletta
Zaskórski, Piotr
1 Jak umysł rośnie w siłę, gdy mózg się starzeje Goldberg, Elkhonon
1 Jak zaangażować uczniów w naukę i zbudować dobry klimat w szkole Gwiazdowska-Stańczak, Sylwia
4 Koncentracja Forzpańczyk, Agnieszka
5 Mapy pamięci i techniki zapamiętywania Svantesson, Ingemar Tatar, Katarzyna
6 Mapy twoich myśli Buzan, Tony Buzan, Barry
2 Mentoring Bennewicz, Maciej Prelewicz, Anna
3 Milczący przewodnicy Peters, Steve
6 Mistrzowskie mapowanie myśli Buzan, Tony
5 Motywacja i uczenie się Zimbardo, Philip G. McCann, Vivian
Johnson, Robert Lee
3 Myślenie wizualne 2.0 Jóźwik, Karolina
3 Myślenie wizualne w biznesie Jóźwik, Karolina Zwoliński, Szymon
3 Myślę, więc jestem Phillips, Charles
4 Nastolatki zdolne, ale rozkojarzone Guare, Richard Dawson, Peg
Guare, Colin
2 Nauczanie i uczenie się języków obcych młodzieży z dysleksją Jaworska, Mariola
3 Nowoczesne nauczanie Petty, Geoffrey
2 Odruchy, uczenie się i zachowanie Goddard, Sally
5 Od nauczania do uczenia się Malewski, Mieczysław
2 Praca magisterska, licencjat Zenderowski, Radosław
2 Psychologia uczenia się Hankała, Andrzej
4 Scenariusze, dialogi i procesy zarządzania wiedzą Perechuda, Kazimierz Sobińska, Małgorzata
1 Sketch noting Celusta, Joanna
6 Style uczenia się dzieci dyslektycznych a wymagania poznawcze szkoły Dyrda, Jolanta
5 Szkoła memów Kaczmarzyk, Marek
6 Szybkie czytanie Buzan, Tony
5 Szybkie czytanie Hörner, Gerhard
6 Szybkie czytanie Jaworska-Jamruszkiewicz, Jolanta
6 Szybkie czytanie Umińska, Agnieszka
5 Techniki uczenia się Geuenich, Bettina Hammelmann, Iris
Havas, Harald
Mündemann, Belen Mercedes
Novac, Kaja
Solms, Andrea
5 Techniki zapamiętywania Biuro Informatyki Stosowanej FORMAT
2 Techniki zapamiętywania Boral, Bartłomiej Boral, Tobiasz
5 Trening innowacyjnego myślenia Mechło, Paulina Geppert, Olga
5 Uczenie się... a pamięć Umińska, Agnieszka
1 Uczymy się nauczać Arends, Richard I.
4 Uważne uczenie się Hassed, Craig Chambers, Richard
3 Uważność i spokój żabki Snel, Eline
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo