Jak rozmawiać o wojnie?
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 12 ważnych opowieści Beręsewicz, Paweł Onichimowska, Anna
Frączek, Agnieszka
Piotrowska, Eliza
Landau, Irena
Krzyżanek, Joanna
Fabisińska, Liliana
Letki, Maria Ewa
Usenko, Natalia
Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Przewoźniak, Marcin
Sójka, Anna
2 Asiunia Papuzińska, Joanna
1 Dzieci z placu Trzech Krzyży Piątkowska, Renata
2 Jędruś Perepeczko, Andrzej
3 Lęk u dzieci Rapee, Ronald M. Wignall, Ann
Spence, Susan H.
Cobham, Vanessa
Lyneham, Heidi
2 Listy w butelce Czerwińska-Rydel, Anna
3 Migracje jako wyzwanie dla Unii Europejskiej i wybranych państw członkowskich Fehler, Włodzimierz Cebul, Krzysztof
Podgórzańska, Renata
1 Moc Amelki Gawryluk, Barbara
3 Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży Kendall, Philip C. Choudhury, Muniya
Hudson, Jennifer
Webb, Alicia Kendall Philip C.
1 Teraz tu jest nasz dom Gawryluk, Barbara
2 Wielka księga emocji Pujol i Pons, Esteve Bisquerra Alzina, Rafael
2 Wojenka Grzebałkowska, Magdalena
3 Wojenne dzieci Ziober, Urszula
1 Wolność, pokój, przyjaźń... Michalak, Marek
3 Wszystko o emocjach Brooks, Felicity Allen, Frankie
1 Wysiedleni Combrzyńska-Nogala, Dorota
1 Zaklęcie na "w" Rusinek, Michał
3 Znikodem i zagadka lęku Gębka, Artur
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo