Jak rozmawiać o wojnie?
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Dzieci z placu Trzech Krzyży Piątkowska, Renata
Wolność, pokój, przyjaźń... Michalak, Marek
Moc Amelki Gawryluk, Barbara
Teraz tu jest nasz dom Gawryluk, Barbara
Zaklęcie na "w" Rusinek, Michał
Wysiedleni Combrzyńska-Nogala, Dorota
2.
Jędruś Perepeczko, Andrzej
Wojenka Grzebałkowska, Magdalena
Asiunia Papuzińska, Joanna
Wielka księga emocji Pujol i Pons, Esteve Bisquerra Alzina, Rafael
Listy w butelce Czerwińska-Rydel, Anna
3.
Wojenne dzieci Ziober, Urszula
Migracje jako wyzwanie dla Unii Europejskiej i wybranych państw członkowskich Fehler, Włodzimierz Cebul, Krzysztof
Podgórzańska, Renata
Wszystko o emocjach Brooks, Felicity Allen, Frankie
Lęk u dzieci Rapee, Ronald M. Wignall, Ann
Spence, Susan H.
Cobham, Vanessa
Lyneham, Heidi
Znikodem i zagadka lęku Gębka, Artur
Terapia poznawczo-behawioralna zaburzeń lękowych u młodzieży Kendall, Philip C. Choudhury, Muniya
Hudson, Jennifer
Webb, Alicia Kendall Philip C.
12 ważnych opowieści Beręsewicz, Paweł Onichimowska, Anna
Frączek, Agnieszka
Piotrowska, Eliza
Landau, Irena
Krzyżanek, Joanna
Fabisińska, Liliana
Letki, Maria Ewa
Usenko, Natalia
Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Przewoźniak, Marcin
Sójka, Anna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo