Zbiory biblioteki Środa Wlkp. PBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Autyzm - nowości
Nowe historyjki społeczne Gray, Carol
101 [sto jeden] ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami interacji sensorycznej Delaney, Tara
Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu Ozonoff, Sally Dawson, Geraldine
McPartland, James C.
Logistyka autyzmu Wilde, Kate Wilde, Kate C.
Mózg autystyczny Temple, Grandin Panek, Richard
Prawdziwy człowiek Gerland, Gunilla
Rodzice dzieci z autyzmem Pisula, Ewa
Dziecko z autyzmem Olechnowicz, Hanna Wiktorowicz, Robert
Plany aktywności dla dzieci z autyzmem McClannahan, Lynn E. Krantz, Patricia J.
Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
2. Nowości
Rozwijanie mądrości dziecka Płóciennik, Elżbieta
Jestem wściekły! Geisler, Dagmar
Dzieci i młodzież w świecie technologii cyfrowej Klimek, Krzysztof Janicka-Olejnik, Ewa
Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy Łukasik, Izabella Witek, Anna
Dzieci w świecie doznań Miller, Lucy Jane
Nadwaga i otyłość u dzieci Ziober, Agnieszka
Muzykowanie metodą cyfrowo-literową z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim Wolak, Tadeusz
Motywacja do uczenia sie Głoskowska-Sołdatow, Małgorzata
Kraina przedszkolaka Dworak, Anna Fabiszewska, Iwona
Łukasiak, Katarzyna
Pietrzak, Joanna
Weker, Magdalena
Wilk, Klaudia
Ziewiecka, Aleksandra
Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego osób z niepełnosprawnością w Polsce w latach 1989-2014 Apanel, Danuta
3. Nowości
Tradycyjnie czy nowocześnie? Dzwonkowska-Godula, Krystyna
Ojcostwo Osborn, Kevin
Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną Yack, Ellen Aquilla, Paula
Sutton, Shirley
Homo falsus Borkowski, Jan
Dlaczego dzieci kłamią Ekman, Paul Ekman, Mary Ann Mason
Ekman, Tom
Metoda NDT-Bobath Borkowska, Maria Szwiling, Zofia
Melodic intonation therapy Pastuszek-Lipińska, Barbara
Arteterapia w nauce i praktyce Glińska-Lachowicz, Anna
Czytanie dla rozwoju Czerska, Aneta
Przestrzenie dziecka i dzieciństwa Parczewska, Teresa
4. Nowości
O osobowości praktycznie wszystko Oleś, Piotr Puchalska-Wasyl, Małgorzata
Sobol-Kwapińska, Małgorzata
Nie bój się lęku Bandelow, Borwin
Motywacja i osobowość Maslow, Abraham Harold
Historia polskiej myśli psychologicznej Rzepa, Teresa Dobroczyński, Bartłomiej
Gdzie ci mężczyźni? Zimbardo, Philip G. Coulombe, Nikita S.
Wypalenie zawodowe w perspektywie wyzwań współczesnego świata Stawiarska, Patrycja
Współczesne konteksty psychoterapii i socjoterapii Waszyńska, Katarzyna Filipiak, Monika
W pułapce myśli Hayes, Steven C. Smith, Spencer
Trening kreatywności Biela, Agnieszka
Psychologia agresji Farnicka, Marzanna Liberska, Hanna
Niewiedział, Dorota
Porozumienie bez przemocy w mediacjach Larsson, Liv
5. Nowości
O pedagogice społecznej i jej rozwoju Cichosz, Mariusz
Człowiek i jego współczesne problemy kontekstami pedagogiki pracy i pedagogiki społecznej Galas, Barbara Janiec, Stanisław
Nawrat, Dorota
Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu Marciniak, Lidia Piotrowska-Albin, Elżbieta
Między siłą globalnych procesów a lokalną tradycją Antonowicz, Dominik
Metoda projektu w edukacji polonistycznej Strawa-Kęsek, Ewelina
Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym Okrasa, Marzena Maliszewski, Wojciech Jan
Fiedor, Marian
Efektywność zmian systemowych w sektorze szkolnictwa zawodowego po 1999 roku Hauer, Agnieszka Katarzyna
Edukacja otwarta na języki Kotarba-Kańczugowska, Marta
Edukacja kulturalna w liceum stymulatorem autokreacji młodzieży Górniok-Naglik, Alina
Edukacja i praca człowieka implikacjami dla pedagogiki pracy i pedagogiki społecznej Baraniak, Barbara Wolter, Edyta
Sałyga, Marzena
Kulpa-Puczyńska, Aleksandra
Brzeziński, Jacek
Janiec, Stanisław
Cyfrowa przestrzeń kształcenia Tanaś, Maciej Galanciak, Sylwia
Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej Mitchell, David
6.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo