Zbiory biblioteki Środa Wlkp. PBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 101 [sto jeden] ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami interacji sensorycznej Delaney, Tara
3 Arteterapia w nauce i praktyce Glińska-Lachowicz, Anna
2 Budowanie efektywnego zespołu poprzez gry i zabawy Łukasik, Izabella Witek, Anna
5 Cyfrowa przestrzeń kształcenia Tanaś, Maciej Galanciak, Sylwia
5 Człowiek i jego współczesne problemy kontekstami pedagogiki pracy i pedagogiki społecznej Galas, Barbara Janiec, Stanisław
Nawrat, Dorota
3 Czytanie dla rozwoju Czerska, Aneta
3 Dlaczego dzieci kłamią Ekman, Paul Ekman, Mary Ann Mason
Ekman, Tom
2 Dzieci i młodzież w świecie technologii cyfrowej Klimek, Krzysztof Janicka-Olejnik, Ewa
2 Dzieci w świecie doznań Miller, Lucy Jane
1 Dziecko z autyzmem Olechnowicz, Hanna Wiktorowicz, Robert
5 Edukacja i praca człowieka implikacjami dla pedagogiki pracy i pedagogiki społecznej Baraniak, Barbara Wolter, Edyta
Sałyga, Marzena
Kulpa-Puczyńska, Aleksandra
Brzeziński, Jacek
Janiec, Stanisław
5 Edukacja kulturalna w liceum stymulatorem autokreacji młodzieży Górniok-Naglik, Alina
5 Edukacja otwarta na języki Kotarba-Kańczugowska, Marta
5 Efektywność zmian systemowych w sektorze szkolnictwa zawodowego po 1999 roku Hauer, Agnieszka Katarzyna
4 Gdzie ci mężczyźni? Zimbardo, Philip G. Coulombe, Nikita S.
4 Historia polskiej myśli psychologicznej Rzepa, Teresa Dobroczyński, Bartłomiej
3 Homo falsus Borkowski, Jan
2 Jestem wściekły! Geisler, Dagmar
5 Komunikowanie się w środowisku szkolnym i pozaszkolnym Okrasa, Marzena Maliszewski, Wojciech Jan
Fiedor, Marian
2 Kraina przedszkolaka Dworak, Anna Fabiszewska, Iwona
Łukasiak, Katarzyna
Pietrzak, Joanna
Weker, Magdalena
Wilk, Klaudia
Ziewiecka, Aleksandra
1 Logistyka autyzmu Wilde, Kate Wilde, Kate C.
3 Melodic intonation therapy Pastuszek-Lipińska, Barbara
3 Metoda NDT-Bobath Borkowska, Maria Szwiling, Zofia
5 Metoda projektu w edukacji polonistycznej Strawa-Kęsek, Ewelina
5 Między siłą globalnych procesów a lokalną tradycją Antonowicz, Dominik
2 Motywacja do uczenia sie Głoskowska-Sołdatow, Małgorzata
4 Motywacja i osobowość Maslow, Abraham Harold
1 Mózg autystyczny Temple, Grandin Panek, Richard
2 Muzykowanie metodą cyfrowo-literową z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie w stopniu lekkim Wolak, Tadeusz
2 Nadwaga i otyłość u dzieci Ziober, Agnieszka
5 Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu Marciniak, Lidia Piotrowska-Albin, Elżbieta
4 Nie bój się lęku Bandelow, Borwin
1 Nowe historyjki społeczne Gray, Carol
3 Ojcostwo Osborn, Kevin
4 O osobowości praktycznie wszystko Oleś, Piotr Puchalska-Wasyl, Małgorzata
Sobol-Kwapińska, Małgorzata
5 O pedagogice społecznej i jej rozwoju Cichosz, Mariusz
1 Plany aktywności dla dzieci z autyzmem McClannahan, Lynn E. Krantz, Patricia J.
4 Porozumienie bez przemocy w mediacjach Larsson, Liv
1 Prawdziwy człowiek Gerland, Gunilla
3 Przestrzenie dziecka i dzieciństwa Parczewska, Teresa
4 Psychologia agresji Farnicka, Marzanna Liberska, Hanna
Niewiedział, Dorota
1 Rodzice dzieci z autyzmem Pisula, Ewa
2 Rozwijanie mądrości dziecka Płóciennik, Elżbieta
5 Sprawdzone metody w edukacji specjalnej i włączającej Mitchell, David
2 Teoria i praktyka kształcenia integracyjnego osób z niepełnosprawnością w Polsce w latach 1989-2014 Apanel, Danuta
3 Tradycyjnie czy nowocześnie? Dzwonkowska-Godula, Krystyna
4 Trening kreatywności Biela, Agnieszka
3 Tworzenie więzi poprzez integrację sensoryczną Yack, Ellen Aquilla, Paula
Sutton, Shirley
1 Uczenie dzieci z autyzmem prowadzenia konwersacji Instytut Wspomagania Rozwoju Dziecka
4 Współczesne konteksty psychoterapii i socjoterapii Waszyńska, Katarzyna Filipiak, Monika
4 Wypalenie zawodowe w perspektywie wyzwań współczesnego świata Stawiarska, Patrycja
1 Wysokofunkcjonujące dzieci ze spektrum autyzmu Ozonoff, Sally Dawson, Geraldine
McPartland, James C.
4 W pułapce myśli Hayes, Steven C. Smith, Spencer
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo