Niepełnosprawność
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Czas wolny i niepełnosprawność Sroczyński, Wojciech Ploch, Leszek
Niepełnosprawność Zeidler, Włodzisław
Niepełnosprawność Barnes, Colin Mercer, Geof
Niepełnosprawność Niepełnosprawność
2.
Niepełnosprawność i długotrwałe cierpienie Libor, Grzegorz
Niepełnosprawność jako problem społeczny Misiewicz, Halina
Niepełnosprawność w przestrzeni medialnej Minczakiewicz, Elżbieta Maria
Niepełnosprawność jako "inność" Skura, Monika
3.
Niepełnosprawność w pradziejach Orylski, Łukasz Krueger, Michał
Niezdolność do pracy a niepełnosprawność Sobiak, Magdalena
Niepełnosprawność intelektualna i agresja Olender, Zofia
Niepełnosprawność w rodzinie jako wartość dodana Borowska-Beszta, Beata Bartnikowska, Urszula
Stochmiałek, Jerzy
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo