Międzynarodowy Dzień Niewidomych
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Moda literacka i literacka jakość a niewidomi czytelnicy w młodszym wieku szkolnym Bobrowicz, Wojciech Kubinowski, Dariusz
Pakula, Zbigniew
1 Pies przewodnik osoby niewidomej Domańska, Karolina
1 Kiedy niewidomi widzą więcej Jakimowski, Andrzej Brzywczy Monika
2 Niewidomi i sztuka Knapik, Joanna
1 Edukacja ludzi niepełnosprawnych Konieczny, Henryk Puszczewicz, Barbara
2 Niewidomi i niedowidzący na Zamku Królewskim w Warszawie Maciszewska Iwona
1 Niewidomi wśród widzących Majewski, Tadeusz
2 Niewidomi w informatyce Sawa, Ryszard
1 Niewidomi w oczach przedszkolaków Sobierajska-Buczma, Monika Drygsiewicz, Karolina
2 Uczniowie niewidomi i słabowidzący w świecie gier komputerowych a integracja społeczna Uniwersytet Jana Kochanowskiego
3 Niewidomi w dużym mieście Wiciak, Jerzy
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo