Zbiory biblioteki Międzychód PBP
Nowości
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Nowości
Terapia zabawą Landreth, Garry L.
Rodzina transnarodowa Walczak Bartłomiej Kwak, Anna
Pedagogika kultury popularnej Jakubowski, Witold
Edukacja matematyczna a cywilizacja cyfrowa Kandzia, Joanna
Edukacja przedszkolna Karwowska-Struczyk, Małgorzata
Kultura oceny w bibliotekach Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu - Wydawnictwo Naukowe
Międzykulturowość w glottodydaktyce Karpińska-Musiał, Beata
Migracje ekonomiczne w prawie i współpracy międzynarodowej Termiński, Bogumił
Migracje kobiet Slany, Krystyna
Motywacja i osobowość Maslow, Abraham Harold
2. Nowości
Wsparcie dziecka w rodzinie i pieczy zastępczej Krzyszkowski, Jerzy Domaradzki, Piotr
Inteligencja etyczna Weinstein, Bruce D.
Poskromić ADHD Safren, Steven A.
Nowe media w języku, kulturze i literaturze Sakowski, Krzysztof Plęs, Łukasz Marek
Łukasz Marek Plęsa
Nauczyć się żyć w samotności Maitland, Sara Maitland, Alison
Rodzina w ujęciu systemowym Margasiński, Andrzej
Geografia myślenia Nisbett, Richard E.
Jak być rodzicem, jakim zawsze chciałeś być Faber, Adele Mazlish, Elaine
Pokonać lęki i fobie Bemis, Judith Barrada, Amr
Inteligencja społeczna Goleman, Daniel
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo