Literatura dla dzieci i młodzieży - nowości 2
Półka Tytuł Twórca Ocena
3 Bella i Sebastian Gaumont Epithète Films
Radar Films
3 Bella i Sebastian 2 Féret-Fleury, Christine
3 Bella i Sebastian 3 Cornillac, Clovis
2 Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
2 Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
2 Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
2 Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
4 Kobra Wasilkowska, Katarzyna
3 Kropka z Błędem Faraska, Anna
4 Królestwo popiołów Maas, Sarah J.
4 Leo i czerwony automat Szczygielski, Marcin
3 Michał i 38 Witek, Rafał
3 Mirabelka Harasimowicz, Cezary
1 Moje bajeczki Fabianowska, Małgorzata
1 Moje bajeczki o Annie i Elsie Fabianowska, Małgorzata
1 Moje bajeczki o Bobie Budowniczym Kaniewska, Paulina
1 Moje bajeczki o księżniczkach Fabianowska, Małgorzata
1 Moje bajeczki o smerfach Wolna-Nocoń, Anna
1 Moje bajeczki ze świata fantazji Wydawnictwo Egmont Polska
2 Nina i klątwa Pierzastego Węża Witcher, Moony
2 Nina i tajemnica ósmej nuty Witcher, Moony
4 O księżycu z komina domu na wzgórzu Piepiórka, Ariadna
2 Przygody Koziołka Matołka Makuszyński, Kornel Walentynowicz, Marian
2 Przygody Koziołka Matołka Makuszyński, Kornel Walentynowicz, Marian
2 Przygody Koziołka Matołka, Księga 3 Makuszyński Kornel, Walentynowicz Marian
4 Trzy kroki od siebie Lippincott, Rachael Daughtry, Mikki
Laconis, Tobias
3 Wiłka Kasprzak, Antonina Bukiert, Katarzyna
3 Zezia, Giler i Oczak Chylińska, Agnieszka
3 Zezia i wszystkie problemy świata Chylińska, Agnieszka
3 Zezia, miłość i bunt na statku Chylińska, Agnieszka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo