Literatura dla dzieci i młodzieży - nowości 2
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Moje bajeczki ze świata fantazji Wydawnictwo Egmont Polska
Moje bajeczki o Annie i Elsie Fabianowska, Małgorzata
Moje bajeczki Fabianowska, Małgorzata
Moje bajeczki o księżniczkach Fabianowska, Małgorzata
Moje bajeczki o Bobie Budowniczym Kaniewska, Paulina
Moje bajeczki o smerfach Wolna-Nocoń, Anna
2.
Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
Jestem przedszkolakiem Antosiewicz, Agnieszka
Przygody Koziołka Matołka Makuszyński, Kornel Walentynowicz, Marian
Przygody Koziołka Matołka, Księga 3 Makuszyński Kornel, Walentynowicz Marian
Przygody Koziołka Matołka Makuszyński, Kornel Walentynowicz, Marian
Nina i tajemnica ósmej nuty Witcher, Moony
Nina i klątwa Pierzastego Węża Witcher, Moony
3.
Bella i Sebastian Gaumont Epithète Films
Radar Films
Bella i Sebastian 2 Féret-Fleury, Christine
Bella i Sebastian 3 Cornillac, Clovis
Kropka z Błędem Faraska, Anna
Michał i 38 Witek, Rafał
Mirabelka Harasimowicz, Cezary
Wiłka smocza dziewczynka Kasprzak, Antonina Bukiert, Katarzyna
Zezia, Giler i Oczak Chylińska, Agnieszka
Zezia i wszystkie problemy świata Chylińska, Agnieszka
Zezia, miłość i bunt na statku Chylińska, Agnieszka
4.
Kobra Wasilkowska, Katarzyna
Leo i czerwony automat Szczygielski, Marcin
O księżycu z komina domu na wzgórzu Piepiórka, Ariadna
Królestwo popiołów Maas, Sarah J.
Trzy kroki od siebie Lippincott, Rachael Daughtry, Mikki
Laconis, Tobias
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo