Wychowanie fizyczne w klasach 1-3 szkoły podstawowej

Autor:
Anna Nitecka-Walerych
Wydawca:
Wydawnictwo Adam Marszałek (2019)
ISBN:
978-83-8180-061-7
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
publikacje dydaktyczne
publikacje fachowe
publikacje naukowe

Część 1 : Teoretyczne wprowadzenie; Rozdział 1: Proces wychowania fizycznego; 1.1. Wychowanie, wychowanie fizyczne - kompetencje i cele; 1.2. Wychowanie fizyczne w edukacji wczesnoszkolnej; Rozdział 2 : Rozwój dzieci w wieku 6-10 lat; 2.1. Rozwój fizyczny; 2.2. Rozwój procesów poznawczych; 2.3. Rozwój emocjonalny; 2.4. Rozwój społeczny; Rozdział 3. Motoryczność ludzka i jej przejawy; 3.1. Przejawy motoryczności; 3.2. Diagnoza poziomu sprawności wydolności fizycznej; Rozdział 4 : Aktywność fizyczna i jej znaczenie w rozwoju osobniczym; 4.1. Aktywność ruchowa a rozwój fizyczny; 4.2. Znaczenie aktywności ruchowej dla zdrowia; 4.3. Aktywność ruchowa a rozwój psychospołeczny; Część 2 : Wychowanie fizyczne szkolne i pozaszkolne; Rozdział 5 : Dziecięce formy aktywności ruchowej; 5.1. Klasyfikacje gier i zabaw ruchowych; 5.2. Systematyka i metodyka nauczania zabaw i gier ruchowych; 5.3. Zabawy podwórkowe; 5.4. Zalecenia do prowadzenia zajęć ruchowych; 5.5. Inne formy dziecięcej aktywności ruchowej; Rozdział 6. Lekcja wychowania fizycznego; 6.1. Budowa lekcji; 6.1.1. Zasady budowy lekcji; 6.1.2. Tok lekcyjny; 6.1.3. Konspekt zajęć; 6.1.4. Przygotowanie nauczyciela; Rozdział 7. Metody i zasady dydaktyczne w wychowaniu fizycznym; 7.1. Metody prowadzenia zajęć wychowania fizycznego; 7.1.1. Metoda naśladowcza ścisła; 7.1.2. Metoda zadaniowa ścisła; 7.1.3. Metoda programowanego uczenia sic i usprawniania; 7.1.4. Metoda zabawowa; 7.1.5. Metoda bezpośredniej celowości ruchu; 7.1.6. Metoda problemowa; 7.1.7. Metoda opowieści ruchowej; 7.1.8. Metoda ruchowej ekspresji twórczej Rudolfa Labana; 7.1.9. Metoda Carla Orffa; 7.1.10. Metoda „edubal"; 7.1.11. E-wychowanie fizyczne; 7.2. Kinezjologia edukacyjna; 7.3. Metody nauczania ruchu; 7.4. Zasady dydaktyczne stosowane w wychowaniu fizycznym; Rozdział 8 : Organizacja zajęć w wychowaniu fizycznym; 8.1. Formy organizacyjne; 8.2. Formy prowadzenia zajęć; Rozdział 9 : Wychowanie fizyczne poza budynkiem szkolnym; 9.1. Zajęcia terenowe; 9.2. Jogging z psem - biegi na sześć łap; 9.3. Nordic walking dla dzieci; 9.4. Sportowe rozgrywki klasowe i międzyklasowe; Rozdział 10 : Sportowe Zoo - aktywność ruchowa z elementami edukacji prozdrowotnej dla klas 1-3; Rozdział 11 : Sprawny Dolnoślązaczek - propozycja zajęć ruchowych dla klas 1-3 Rozdział 12. Zajecia ruchowe w trudnych warunkach; Rozdział 12 : Zajęcia ruchowe w trudnych warunkach. Zasady bezpieczeństwa; Rozdział 13 : Ćwiczenia śródlekcyjne i międzylekcyjne. [K]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo