Spektrum autyzmu
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Książki, w których główny bohater to osoba ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Wolfgang (Niezwyczajny) Aguilar, Laia
Siedem niedoskonałych reguł Elviry Carr Maynard, Frances
Struny pragnień Chodorowska, Monika
Dziwny przypadek psa nocną porą Haddon, Mark
Pokojówka Prose, Nita
Król monet Dazieri, Sandrone
Gdzie jesteś, synku? Trope, Nicole
Cuda są możliwe Litwinko, Emilia
2. Książki, w których główny bohater to osoba ze spektrum autyzmu i zespołem Aspergera
Pies, który nas odnalazł Kaczanowska, Jagna
Iskry w mojej głowie McNicoll, Elle
Gdy słowa zawodzą Buxbaum, Julie
Inny niż wszyscy Nilsson, Per
Synu, jesteś kotem Michalczak, Katarzyna
3. Pamiętnik
Odnaleźć Kansas Likens, Aaron
Krzyś jest wyjątkowy Amenta, Charles A.
Billy Booth, Louise
I am real Ericsdóttir, Margrét Dagmar
4. Autyzm dziecięcy
Autyzm dziecięcy Bobkowicz-Lewartowska, Lucyna
Autyzm Kaufman, Steve Kaufman, Raun K.
Dziecko z autyzmem Olechnowicz, Hanna Wiktorowicz, Robert
Zabawy dla dzieci z autyzmem Sabik, Magdalena Szczypczyk, Anna
Błysk Barnett, Kristine
Praca nad rozwojem Leaf, Ronald Burton McEachin, John
Inne, ale nie gorsze Zalewski, Grzegorz
Niegrzeczne Hołub, Jacek
5. Czy moje dziecko ma autyzm?
Autyzm Pisula, Ewa
Dziecko z autyzmem Winczura, Barbara
Autyzm Frith, Uta
Autyzm na co dzień Beytien, Alyson
Pomóż dziecku z... autyzmem Seach, Diana Lloyd, Michele
Preston, Miranda
Czy moje dziecko ma autyzm? Teitelbaum, Osnat Teitelbaum, Philip
Rodzice dzieci z autyzmem Pisula, Ewa
6. Poradniki dotyczące autyzmu
Mózg autystyczny Grandin, Temple Panek, Richard
Autyzm Grandin, Temple Moore, Debra
Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych Buława-Halasz, Joanna
Autyzm Pisula, Ewa
Samodzielne życie z autyzmem Whitcomb-Marsh, Wendela
Deszczowi ludzie Kaik, Anna
Neuroplemiona Silberman, Steve
Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej Emmons, Polly Godwin Anderson, Liz McKendry
Uwięziony umysł Szatmari, Peter
7.
Zrozumieć zwierzęta Grandin, Temple Johnson, Catherine
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo