Spektrum autyzmu
Półka Tytuł Twórca Ocena
5 Autyzm Frith, Uta
6 Autyzm Grandin, Temple Moore, Debra
4 Autyzm Kaufman, Steve Kaufman, Raun K.
5 Autyzm Pisula, Ewa
6 Autyzm Pisula, Ewa
4 Autyzm dziecięcy Bobkowicz-Lewartowska, Lucyna
5 Autyzm na co dzień Beytien, Alyson
3 Billy Booth, Louise
4 Błysk Barnett, Kristine
1 Cuda są możliwe Litwinko, Emilia
5 Czy moje dziecko ma autyzm? Teitelbaum, Osnat Teitelbaum, Philip
6 Deszczowi ludzie Kaik, Anna
6 Dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej Emmons, Polly Godwin Anderson, Liz McKendry
4 Dziecko z autyzmem Olechnowicz, Hanna Wiktorowicz, Robert
5 Dziecko z autyzmem Winczura, Barbara
1 Dziwny przypadek psa nocną porą Haddon, Mark
2 Gdy słowa zawodzą Buxbaum, Julie
1 Gdzie jesteś, synku? Trope, Nicole
4 Inne, ale nie gorsze Zalewski, Grzegorz
2 Inny niż wszyscy Nilsson, Per
2 Iskry w mojej głowie McNicoll, Elle
3 I am real Ericsdóttir, Margrét Dagmar
1 Król monet Dazieri, Sandrone
3 Krzyś jest wyjątkowy Amenta, Charles A.
6 Mózg autystyczny Grandin, Temple Panek, Richard
6 Neuroplemiona Silberman, Steve
4 Niegrzeczne Hołub, Jacek
3 Odnaleźć Kansas Likens, Aaron
2 Pies, który nas odnalazł Kaczanowska, Jagna
1 Pokojówka Prose, Nita
5 Pomóż dziecku z... autyzmem Seach, Diana Lloyd, Michele
Preston, Miranda
4 Praca nad rozwojem Leaf, Ronald Burton McEachin, John
6 Rehabilitacja społeczna i zawodowa dorosłych osób autystycznych Buława-Halasz, Joanna
5 Rodzice dzieci z autyzmem Pisula, Ewa
6 Samodzielne życie z autyzmem Whitcomb-Marsh, Wendela
1 Siedem niedoskonałych reguł Elviry Carr Maynard, Frances
1 Struny pragnień Chodorowska, Monika
2 Synu, jesteś kotem Michalczak, Katarzyna
6 Uwięziony umysł Szatmari, Peter
1 Wolfgang (Niezwyczajny) Aguilar, Laia
4 Zabawy dla dzieci z autyzmem Sabik, Magdalena Szczypczyk, Anna
7 Zrozumieć zwierzęta Grandin, Temple Johnson, Catherine
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo