Bajki i opowiadania terapeutyczne dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Bajki i opowiadania terapeutyczne dla dzieci
Bajki-pomagajki dla małych i dużych Barciś, Artur Bąkiewicz, Grażyna
Dowbor, Katarzyna
Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Ostrowicka, Beata
Królikowski, Rafał
Stanecka, Zofia
Strękowska-Zaremba, Małgorzata
Suwalska, Dorota
Tyszka, Agnieszka
Wolszczak, Grażyna
Wiśniewski, Janusz Leon
Cebula, Ryszard
Harasimowicz, Cezary
Bajkoterapia Ibisz, Krzysztof Ślepowrońska, Dagna
Barciś, Artur
Dowbor, Katarzyna
o lękach dzieci i nowej metodzie terapii Molicka, Maria
Bajki terapeutyczne dla dzieci Molicka, Maria
Bajki terapeutyczne dla dzieci Molicka, Maria
Historia Guziołka czli jak tworzyć i wykorzystywać bajki i opowiadania w biblioterapii oraz rozwoju aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym Szeliga, Katarzyna
Bajki terapeutyczne Surniak, Genowefa
"Czarodziejski pyłek" czyli Metafora i bajka we wspomaganiu rozwoju małego dziecka Jaszczyk, Agnieszka Kochaniak, Beata
Bajki terapeutyczne Szaga, Hanna
Bajki rymowane w biblioterapii Agnieszka, Łaba
Zaczarowane bajki, które leczą Kozłowska, Anna
2. Bajki i opowiadania terapeutyczne dla dzieci
Bajki, które leczą Brett, Doris
Bajki, które leczą Brett, Doris
Bajkowe mosty, czyli Całkiem inne bajki rodzinne Zelenay, Ewa
Bezpieczna bajka Jędrzejewska-Wróbel, Roksana Ostrowicka, Beata
Strękowska-Zaremba, Małgorzata
Suwalska, Dorota
Tyszka, Agnieszka
Blogowe dbajki Księżyk, Paweł
Kostka i Bruno Słomińska, Dominika
Opowiedz mi, co u ciebie Krajewska, Sylwia
Bajkoterapia Molicka, Maria
3. Bajki dodają odwagi
Bajki dodają odwagi Schieder, Brigitta
Już się nie boję Śniarowska, Julia
Już nie boję się ciemności Hannah, Anne
Lew Leoś już się nie boi Żołądek, Barbara
Przygody niezwykłych bohaterów Maj, Paweł
Chomik Zenek chciałby wyjść z klatki Łapka, Zenon
Strach Miller, Katarzyna
4.
Strach Dolto-Tolitch, Catherine
Sam na placu zabaw Alloway, Tracy Packiam
Strach i pogromca potworów Kołyszko, Wojciech Tomaszewska, Jovanka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo