Bajki i opowiadania terapeutyczne dla dzieci
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Bajki rymowane w biblioterapii Agnieszka, Łaba
4 Sam na placu zabaw Alloway, Tracy Packiam
1 Bajki-pomagajki dla małych i dużych Barciś, Artur Bąkiewicz, Grażyna
Dowbor, Katarzyna
Jędrzejewska-Wróbel, Roksana
Ostrowicka, Beata
Królikowski, Rafał
Stanecka, Zofia
Strękowska-Zaremba, Małgorzata
Suwalska, Dorota
Tyszka, Agnieszka
Wolszczak, Grażyna
Wiśniewski, Janusz Leon
Cebula, Ryszard
Harasimowicz, Cezary
2 Bajki, które leczą Brett, Doris
2 Bajki, które leczą Brett, Doris
4 Strach Dolto-Tolitch, Catherine
3 Już nie boję się ciemności Hannah, Anne
1 Bajkoterapia Ibisz, Krzysztof Ślepowrońska, Dagna
Barciś, Artur
Dowbor, Katarzyna
1 "Czarodziejski pyłek" czyli Metafora i bajka we wspomaganiu rozwoju małego dziecka Jaszczyk, Agnieszka Kochaniak, Beata
2 Bezpieczna bajka Jędrzejewska-Wróbel, Roksana Ostrowicka, Beata
Strękowska-Zaremba, Małgorzata
Suwalska, Dorota
Tyszka, Agnieszka
4 Strach i pogromca potworów Kołyszko, Wojciech Tomaszewska, Jovanka
1 Zaczarowane bajki, które leczą Kozłowska, Anna
2 Opowiedz mi, co u ciebie Krajewska, Sylwia
2 Blogowe dbajki Księżyk, Paweł
3 Chomik Zenek chciałby wyjść z klatki Łapka, Zenon
3 Przygody niezwykłych bohaterów Maj, Paweł
3 Strach Miller, Katarzyna
1 Bajki terapeutyczne dla dzieci Molicka, Maria
1 Bajki terapeutyczne dla dzieci Molicka, Maria
2 Bajkoterapia Molicka, Maria
1 o lękach dzieci i nowej metodzie terapii Molicka, Maria
3 Bajki dodają odwagi Schieder, Brigitta
2 Kostka i Bruno Słomińska, Dominika
1 Bajki terapeutyczne Surniak, Genowefa
1 Bajki terapeutyczne Szaga, Hanna
1 Historia Guziołka czli jak tworzyć i wykorzystywać bajki i opowiadania w biblioterapii oraz rozwoju aktywności twórczej dziecka w wieku przedszkolnym Szeliga, Katarzyna
3 Już się nie boję Śniarowska, Julia
2 Bajkowe mosty, czyli Całkiem inne bajki rodzinne Zelenay, Ewa
3 Lew Leoś już się nie boi Żołądek, Barbara
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo