Doradztwo zawodowe
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Dziesięć kroków do szkolenia Mańturz, Marzena
2 Gotowość do zmian Zawadzka, Grażyna Pielog, Cecylia
1 Kurs Inspiracji Kaczyńska, Małgorzata
1 Metody grupowego poradnictwa zawodowego; Metoda edukacyjna Ho-Kim, Marie Therese Marti, Jean François
2 Narodowe Centrum Zasobów Poradnictwa Zawodowego Woynarowska-Janiszewska, Anna Pyszczak, Agnieszka
1 Planowanie kariery zawodowej Herr, Edwin L. Cramer, Stanley H.
2 Planowanie kariery zawodowej Herr, Edwin L. Cramer, Stanley H.
2 Poradnictwo zawodowe na świecie Morys-Gieorgica, Grażyna Woynarowska, Anna
2 Rozwijanie indywidualnych cech ułatwiających zdobycie zatrudnienia Morys-Gieorgica, Grażyna
1 Warsztat pracy europejskiego doradcy kariery zawodowej Paszkowska-Rogacz, Anna
1 Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w XII w Zawadzka, Grażyna Pielog, Cecylia
2 Ćwiczenia z CorelDRAW 12 i Corel PHOTOPAINT 12 Maćkuś, Bożena
2 Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych powiatowego rynku pracy Antkowiak, Lech
1 Metody grupowego poradnictwa zawodowego; kurs inspiracji cz. II Milewska, Anna
1 Nowe trendy w poradnictwie zawodowym u progu XXI wieku Łukaszewska, Agnieszka Bogdańska, Paulina
1 Podręcznik Oceny Zawodu Milewska, Anna
2 Podstawy edukacji zawodowej Furmanek, Waldemar
1 Poradnictwo zawodowe w zarysie Lamb, Ray
1 Problem niepełnosprawności w poradnictwie zawodowym Szczepankowska, Barbara Ostrowska, Antonina
2 Przygotowanie uczniów gimnazjum do wyboru zawodu Sołtysińska, Grażyna Woroniecka, Julia
1 Socjologia bezrobocia Śląsk-Wydawnictwo
2 Sposób na trudne dziecko Kołakowski, Artur Pisula, Agnieszka
1 Wobec bezrobocia Reszke, Irena
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo