Doradztwo zawodowe
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Warsztat pracy europejskiego doradcy kariery zawodowej Paszkowska-Rogacz, Anna
Planowanie kariery zawodowej Herr, Edwin L. Cramer, Stanley H.
Problem niepełnosprawności w poradnictwie zawodowym Szczepankowska, Barbara Ostrowska, Antonina
Nowe trendy w poradnictwie zawodowym u progu XXI wieku Łukaszewska, Agnieszka Bogdańska, Paulina
Poradnictwo zawodowe w zarysie Lamb, Ray
Podręcznik Oceny Zawodu Milewska, Anna
Metody grupowego poradnictwa zawodowego; kurs inspiracji cz. II Milewska, Anna
Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w XII w Zawadzka, Grażyna Pielog, Cecylia
Metody grupowego poradnictwa zawodowego; Metoda edukacyjna Ho-Kim, Marie Therese Marti, Jean François
Kurs Inspiracji Kaczyńska, Małgorzata
Wobec bezrobocia Reszke, Irena
Socjologia bezrobocia Śląsk-Wydawnictwo
2.
Gotowość do zmian Zawadzka, Grażyna Pielog, Cecylia
Rozwijanie indywidualnych cech ułatwiających zdobycie zatrudnienia Morys-Gieorgica, Grażyna
Narodowe Centrum Zasobów Poradnictwa Zawodowego Woynarowska-Janiszewska, Anna Pyszczak, Agnieszka
Poradnictwo zawodowe na świecie Morys-Gieorgica, Grażyna Woynarowska, Anna
Planowanie kariery zawodowej Herr, Edwin L. Cramer, Stanley H.
Dziesięć kroków do szkolenia Mańturz, Marzena
Przygotowanie uczniów gimnazjum do wyboru zawodu Sołtysińska, Grażyna Woroniecka, Julia
Diagnozowanie potrzeb edukacyjnych powiatowego rynku pracy Antkowiak, Lech
Podstawy edukacji zawodowej Furmanek, Waldemar
Ćwiczenia z CorelDRAW 12 i Corel PHOTOPAINT 12 Maćkuś, Bożena
Sposób na trudne dziecko Kołakowski, Artur Pisula, Agnieszka
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo