Najczęściej wypożyczane : Wrzesień
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. WYPOŻYCZALNIA GŁÓWNA
Eksperyment Kopiec, Grzegorz
Trzeci gatunek Kopiec, Grzegorz
Chłopki Kuciel-Frydryszak, Joanna
Kasprowy Mróz, Remigiusz
Tajemnica tajemnic Brown, Dan
Substytucja Mróz, Remigiusz
Sekret McFadden, Freida
Pudełko pełne starych spraw Janiak, Anna
Księżniczka z lodu La"ckberg, Camilla
Niebieski ogród Tekieli, Joanna
Nienarodzona Przydryga, Ewa
Nigdy się nie poddam Wysoczańska, Barbara
2. FILIA NR. 3
Skradziona miłość Piasecka, Wioletta
Przerwana młodość Piasecka, Wioletta
Dom przy ulicy Amélie Harmel, Kristin
Ból w jej oczach Jesman, Kinga
Nie idź tam Glica, Dorota
Wiedziałam, że tak będzie Pisarska, Katarzyna
Książka o pojazdach Matraś, Agata
Podróżniczka Gabaldon, Diana
Koniec kłamstw Abbott, Rachel
Leśne maluchy Swift, Ginger
Zadzwoń, jak dojedziesz Bączykowski, Jakub
3. ODDZIAŁ DZIECIĘCY
Franklin i gwiezdna podróż Bourgeois, Paulette Clark, Brenda
Endrulat, Harry
Backshall, James
Piggy Pop Goliath Games
Biblioteka bajek Feldman, Thea
Przeciwieństwa Czyżewska-Felczak, Aleksandra
Twarzą w twarz! Dequier, Bruno
Uwięzieni na Wyspie Szmaragdów Olsberg, Karl
Jaś i magiczna fasola Anglicas, Louise
Las Kawałko-Dzikowska, Natalia
Wanda Panda nad morzem Winnik, Sylwia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo