Najczęściej wypożyczane : Maj
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. WYPOŻYCZALNIA GŁÓWNA
Obrona Mróz, Remigiusz
Inni mają lepiej Mirek, Krystyna
Chłopki Kuciel-Frydryszak, Joanna
Dworzec Michelis, Jacopo de
Złudzenie Link, Charlotte
Langer Mróz, Remigiusz
Jutro będzie normalnie Lis, Agnieszka
Nawłoć jeszcze nie kwitnie Kulig, Agnieszka
Przepraszam Moss, Marcel
Bless Sonoyama, Yukino
Błękitna godzina Hawkins, Paula
2. FILIA NR. 3
Niekoniecznie książę Carlyle, Christy
Poznaj Bluey HarperCollins Polska Harperkids
Tajemnice cywilizacji Zanini, Giuseppe Wolf, Tony
Schronisko, które przetrwało Gortych, Sławomir
Córka Złotowłosej Jóźwik, Krzysztof
Krok do szczęścia Ficner-Ogonowska, Anna
Wiedziałam, że tak będzie Pisarska, Katarzyna
W co się pobawimy Bauman, Sabina
3. ODDZIAŁ DZIECIĘCY
Marysia na basenie Berkane, Nadia
Harry Potter i kamień filozoficzny Rowling, Joanne Kathleen
Piggy Pop Goliath Games
Mały bóbr się zgubił Chottin, Ariane
Ostatni dzień w przedszkolu Gałka, Dominika
Mopsorożek Rose, Matilda
Basia i granice Stanecka, Zofia
Dobranoc, Muminku Dungworth, Richard
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo