Najczęściej wypożyczane : Lipiec
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. WYPOŻYCZALNIA GŁÓWNA
Lekcje chemii Garmus, Bonnie
Potęga dobrych życzeń Krawczyk, Agnieszka
Sklepik z niespodzianką Michalak, Katarzyna
Taką sobie ciebie wymarzyłem Krauze, Magdalena
Przewieszenie Mróz, Remigiusz
Wiosna zaginionych Kańtoch, Anna
Siostra słońca Riley, Lucinda
Hanako AidaIro
Wrzenie Janiszewska, Izabela
Chłopki Kuciel-Frydryszak, Joanna
Na dwoje babka wróżyła Kosin, Renata
Kółko się pani urwało Galiński, Jacek
2. FILIA NR. 3
Piastunka róż Michalak, Katarzyna
Szakal Shen, L. J.
Bez słów Sheridan, Mia
Reksio szczeniak Fabisińska, Liliana
Ostatnio widziane Parks, Adele
Miłość w prezencie Falkowska, Małgorzata Grabowska, Katarzyna
Jarząbek, Magdalena
Jax, Joanna
Nawara, Ewelina
Nowicz, Roma
Walker, Kennedy
Witkiewicz, Magdalena
Zakrzewska, Agnieszka
Żona potwora Expert, Jacques
Pięć odcieni miłości Wilczyńska, Karolina
Zdeptane nadzieje Piasecka, Wioletta
Pucio na wsi Galewska-Kustra, Marta
To tylko przyjaciel Jimenez, Abby
3. ODDZIAŁ DZIECIĘCY
Zakłada zespół muzyczny Głowińska, Anita
W głębinach oceanu Wiater-Franczak, Justyna
Ciekawski George idzie do szkoły Rey, Margret Rey, Hans Augusto
Dobry, przyjazny świat Alemagna, Beatrice Scheffler, Axel
Antony, Steve
Berner, Rotraut Susanne
Bloch, Serge
Castrillon, Melissa
Chaud, Benjamin
Coppo, Marianna
Crowther, Kitty
Curnick, Pippa
Dendooven, Gerda
Foreman, Michael
Gaggiotti, Lucia
Godon, Ingrid
Göhlich, Susanne
Haughton, Chris
Kinnear, Nicola
Könnecke, Ole
Kuhl, Anke
McIntyre, Sarah
Monks, Lydia
Mühle, Jörg
Nascimbeni, Barbara
Port, Moni
Roberts, David
Sharratt, Nick
Stephens, Helen
Stewart, Lizzy
Waechter, Philip
Wilson-Max, Ken
Wume, Cindy
Barrow, David
Müller, Thomas
Blake, Sir Quentin
Mofried, Dorothee
Planowanie Gałka, Dominika
Doktor Asia Świdrowska-Jaros, Joanna
Ciekawski George i urodzinowa niespodzianka Rey, Margaret Rey, H. A.
Marysia kąpie się Berkane, Nadia
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo