Najczęściej wypożyczane : Listopad
Półka Tytuł Twórca Ocena
2 Chłopki Kuciel-Frydryszak, Joanna
2 Czekam na ciebie Scottoline, Lisa
1 Dom na święta Cole, Courtney
1 Fala Wolwowicz, Katarzyna
2 Faza kokonu Gajewczyk, Joanna
1 Gołoborze Siembieda, Maciej
1 Jedna z nas musi umrzeć Orlicz, Daria
1 Kakao w czwartki Aoyama, Michiko
3 Kicia Kocia gra w piłkę Głowińska, Anita
2 Kometa nad Annapurną Moro, Simone
2 Miłość w płatkach śniegu Milli, Dorota
3 Mopsorożek Rose, Matilda
3 Mopsorożek i Milusiorożka Rose, Matilda
3 Morski potwór Herman, Gail
3 Niewidzialna nić Karst, Patrice
3 Obłoczka Rose, Matilda
2 Ostatni dzień Rice, Luanne
2 Pamiętnik lokatorki Moss, Marcel
3 Przygody świętego Mikołaja Baum, Frank A.
1 Schronisko, które zostało zapomniane Gortych, Sławomir
1 Sekret bibliotekarki Piasecka, Wioletta
1 Śmierć i belgijska czekolada Moeglich, Marta
1 Tajemnica tajemnic Brown, Dan
3 Tato, co robi miłość? Gębka, Artur
2 To, co najważniejsze Rogala, Małgorzata
1 Trzeci gatunek Kopiec, Grzegorz
2 Wichrowe łąki Harvey, Sarah
1 Wszystkie brakujące fragmenty Cowles, Catherine
2 Wszystko zostaje w rodzinie Marrs, John
2 Zaplątani w konwenanse Gajdowska, Urszula
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo