2017 PRZECZYTANE
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Chłopiec na szczycie góry Boyne, John
Pani Einstein Benedict, Marie
Mrok i mgła Türschmid, Stefan
Chata Young, William Paul
Projekt matka Łukowiak, Małgorzata
Nieperfekcyjna mama Dydzik, Anna
Tam gdzie dzieci są luksusem Attané, Isabelle
Kamieniarz Läckberg, Camilla
Ofiara losu Läckberg, Camilla
Niemiecki bękart Läckberg, Camilla
2.
Stan nie! błogosławiony Majcher, Magdalena
Szczepionki Filc-Redlińska, Izabela
Jak być fajnym tatą i nie zwariować Będźmirowski, Michał
Tata w budowie Bułhak, Tomasz
Maminsynek Socha, Natasza
Dziewczyna, która igrała z ogniem Larsson, Stieg
Labirynt duchów Ruiz-Zafón, Carlos
Latarnik Läckberg, Camilla
Syrenka Läckberg, Camilla
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Larsson, Stieg
3.
Cień wiatru Ruiz-Zafon, Carlos
Dygot Małecki, Jakub
Muza Burton, Jessie
Esesman i Żydówka Wydra, Justyna
Jeszcze jeden oddech / Paul Kalanithi Kalanithi, Paul
Słowik Hannah, Kristin
Ciężarówką przez 9 miesięcy Cooke, Kaz
Chłopak, który stracił głowę Whaley, John Corey
Pokój Donoghue, Emma
Polska odwraca oczy Kopińska, Justyna
4.
Ja nie jestem Miriam Axelsson, Majgull
Noc ognia Schmitt, Eric-Emmanuel
Dziewczyna z portretu Ebershoff, David
On Papużanka, Zośka
Najgłupszy anioł Moore, Christopher
Księżniczka z lodu La"ckberg, Camilla
Kaznodzieja La"ckberg, Camilla
Bieg po życie Lomong, Lopez Tabb, Mark
Dotknij Boga Społeczny Instytut Wydawniczy Znak
Powtórnie narodzony Mazzantini, Margaret
5.
Miasteczko Mamoko Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
Dawno temu w Mamoko Mizielińska, Aleksandra Mizieliński, Daniel
Fabrykantka aniołków Läckberg, Camilla
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo