Esesman i Żydówka:

wojna i miłość

Autor:
Justyna Wydra
Lektor:
Joanna Gajór
Wydawcy:
Zysk i Spółka Wydawnictwo (2015)
Wydawnictwo Storybox.pl - Heraclon International (2015)
Heraclon International
Storybox.pl
Wydane w seriach:
Audiobook
Audiobook - Heraclon International
Audiobook (Storybox.pl)
ISBN:
978-83-7785-630-7, 978-83-8146-247-1
978-83-7785-650-7
Autotagi:
audiobooki
beletrystyka
CD
druk
MP3
powieści
proza
4.0 (14 głosów)

Kwiecień 1943 roku. Debora Singer wyskakuje z wagonu transportującego krakowskich Żydów. Podczas próby ucieczki boleśnie skręca w kostce nogę i nie jest w stanie uciekać. Przekonana, że nie ocali życia, siada w sosnowym zagajniku, czekając na śmierć. Słyszy odgłosy obławy. Nagle nadjeżdża wojskowy motocykl. Do przestraszonej dziewczyny zbliża się esesman. Debora jest Żydówką, czyli - jest winna. Przed nią staje hauptsturmführer Bruno Kramer. W tym miejscu ta historia mogłaby się właściwie skończyć. To jednak dopiero jej początek... Pełna niespodziewanych zwrotów akcji, barwnych postaci, osadzona w realiach II wojny światowej, powieść, w której nic nie jest proste, ale wszystko staje się możliwe, gdy w grę wchodzą uczucia. Esesman i Żydówka to coś więcej niż romans. To świadectwo człowieczeństwa w obliczu okrucieństw wojny. Momentami szokująca, bardzo wzruszająca i niebanalna opowieść o wojennych rozbitkach. O nieprawdopodobnej, zakazanej miłości. Kat i ofiara. Czy takie uczucie mogło wydarzyć się naprawdę? Żyjący w czasach II wojny światowej przekonali się, że miłość była nierzadko jedyną wartością. Kiedy żołnierze Wermachtu z polecenia Hitlera podbijali Europę, żadne związki nie były łatwe. A już wysoko postawionego oficera SS i zbiegłej z transportu do Auschwitz Żydówki, nie był w tej materii wyjątkiem. Poznajcie losy Debory i Bruna.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje
  • Muszę przyznać, że tym razem czuję się nieco rozczarowana lekturą. II wojna światowa jest moim ulubionym tłem historycznym dla powieści o charakterze obyczajowym i nie tylko, a tym razem została wykorzystana przez autorkę naprawdę w marny sposób. • Opowiada o losach Żydówki Debory Singer, którą nomen omen przed śmiercią ratuje esesman „o dobrym sercu” – Bruno. Tak po prostu zaczyna się cała historia. Dziewczyna jest zwykłą sabotażystką, a Niemiec członkiem SS, który miał chyba ogromną nadzieję, że nie uśmierci w tej wojnie ani jednego Żyda. No trzeba przyznać nieco słaba wizja. Tak od szczegółu do ogółu kilkakrotnie ratują sobie nawzajem życie, rozkwita między nimi uczucie i… Cała reszta bardzo przewidywalna, aczkolwiek wydaje się nieco zbyt absurdalna. Przynajmniej z mojego punktu widzenia. • Językowo książka jest raczej słaba, pod względem fabuły nieco chaotyczna, mało zaskakująca. Uważam wręcz, że niedopracowana. Treść jak dla mnie zbyt mocno infantylna, a zakończenie „trach” ot takie szybkie i po sprawie z mnóstwem niedopowiedzeń. O raju chyba jednak jestem zbyt mocno uprzedzona do polskich autorów… Nie urzekła mnie. Cóż…
Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo