Jeszcze tylko kilogram:

poradnik z ćwiczeniami dla nastolatków zmagających się z zaburzeniami odżywiania

Autorzy:
Dagmara Pietruszewska
Marta Herstowska
Ilustracje:
Monika Pollak
Wydawca:
Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne (2025)
ISBN:
978-83-8258-197-3
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki
Źródło opisu: Miejska Biblioteka Publiczna w Olsztynie - Katalog księgozbioru

Jeśli zmagasz się z zaburzeniami odżywiania lub podejrzewasz je u siebie, koniecznie sięgnij po tę książkę. Zaburzenia te zagrażają nie tylko zdrowiu, ale także życiu, dlatego trzeba zrobić wszystko, by się od nich uwolnić. Właśnie w tym pomoże ci ten poradnik. Zaburzenia odżywiania to problem, który zatacza coraz szersze kręgi: dotyczy nie tylko coraz większej liczby nastolatków, ale także coraz młodszych osób. Porównywanie się z innymi w mediach społecznościowych, kult perfekcyjnego wyglądu i hejt rówieśniczy sprawiają, że nastolatki chcą wyglądać jak najlepiej i dążą do nieosiągalnego ideału. Presja ze strony rówieśników oraz brak zrozumienia i akceptacji w szkole i w domu potęgują problem. Wszystko to może prowadzić do stosowania różnego rodzaju głodówek, wspomagaczy w chudnięciu, katorżniczych treningów albo przeciwnie – do niekontrolowanych napadów objadania się. Niezależnie od przyczyny i rodzaju zaburzenia odżywiania są bardzo niebezpieczne. Ola, bohaterka książki, zapozna cię z teorią dotyczącą zaburzeń odżywiania i będzie twoją przewodniczką po ćwiczeniach, ale przede wszystkim opowie ci swoją historię walki z chorobą i pokaże, że tę walkę może wygrać! W poradniku znajdziesz sporo przydatnej wiedzy, dzięki której lepiej zrozumiesz swoją chorobę, spojrzysz na siebie łagodniejszym okiem i naprawisz swoją relację z jedzeniem. [bonito.pl]
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo