Wredne dziewczyny i twoja córka:

jak wspierać jej siłę, pewność siebie i empatię

Tytuł oryginalny:
No more mean girls
the secret to raising strong, confident, and compassionate girls,
Autor:
Katie Hurley
Tłumacz:
Aleksandra Haduła
Wydawcy:
Wydawnictwo Naukowe PWN (2025)
Wydawnictwo Naukowe PWN SA (2025)
ISBN:
978-83-01-24201-5
Autotagi:
druk
książki
podręczniki
poradniki

Kiedyś wredne dziewczyny pojawiały się głównie w liceach. Dziś - między innymi za sprawą mediów społecznościowych - dziewczynki już na etapie szkoły podstawowej stykają się z agresją relacyjną, nękaniem w internecie oraz wykluczeniem społecznym, które negatywnie wpływają na ich zdrowie psychiczne oraz poczucie własnej wartości. Katie Hurley, psychoterapeutka dzieci i młodzieży, od lat pracuje z dziewczętami - indywidualnie i w grupach - a także rozmawia z ich rodzicami. W swojej najnowszej książce Wredne dziewczyny kontra twoja córka pokazuje, jak rodzice mogą przeciwdziałać niemiłym zachowaniom i przemocy wśród dziewcząt. Zawarte w niej praktyczne porady oraz ćwiczenia oparte na badaniach naukowych i teorii rozwoju dziecka pomogą rodzicom dziewczynek wzmacniać córki w procesie stawania się życzliwymi i pewnymi siebie kobietami, które wzajemnie się wspierają i współpracują.
Więcej...
Wypożycz w bibliotece pedagogicznej
Dostęp online
Brak zasobów elektronicznych
dla wybranego dzieła.
Dodaj link
Recenzje

Brak recenzji - napisz pierwszą.

Dyskusje

Brak wątków

Przejdź do forum
Nikt jeszcze nie obserwuje nowych recenzji tego dzieła.
Okładki
Kliknij na okładkę żeby zobaczyć powiększenie lub dodać ją na regał.
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo