Zbiory biblioteki Osjaków GBP
Ekspozycja
Półka Tytuł Twórca Ocena
1. Nowości Gminna Biblioteka Publiczna w Osjakowie
Ogród sekretów i zdrad Krawczyk, Agnieszka
Narodziny wilczycy Kordel, Magdalena
Kocham cię, życie Kordel, Magdalena
Każdy może zginąć Mirek, Krystyna
Czas nadziei Kordel, Magdalena
Wilczy Dwór Kordel, Magdalena
Biała elegia Han, Kang
2. Nowości w Filii Bibliotecznej w Czernicach
Cześć, co słychać? Witkiewicz, Magdalena
Uciekinierzy Jax, Joanna
Spisek Jax, Joanna
Awaria małżeńska Socha, Natasza Witkiewicz, Magdalena
Nadzieja w spiżarni ukryta Jax, Joanna Witkiewicz, Magdalena
Koreański koncert uczuć Grabowska, Katarzyna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo