Audiobooki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1.
Znachor Dołęga-Mostowicz, Tadeusz
Bracia Sisters DeWitt, Patrick
Wichrowe Wzgórza Brontë, Emily
Miłość dobrej kobiety Munro, Alice
Wołanie kukułki Galbraith, Robert Rowling, Joanne K.
Wyznania gejszy Golden, Arthur
Przez świat na rowerach w dwa lata Nitkiewicz, Magdalena Opaska, Paweł
Emma Austen, Jane
Ciernista róża Link, Charlotte
Wielbiciel Link, Charlotte
Śniadanie u Tiffany'ego Capote, Truman
Zagadki Fromborka Nienacki, Zbigniew
Lotta z ulicy Awanturników Lindgren, Astrid
2.
Niewidzialny Jungstedt, Mari
Cień wiatru Ruiz-Zafon, Carlos
Zostań przy mnie Coben, Harlan
Ojciec chrzestny Puzo, Mario
W głębi lasu Coben, Harlan
Chéri Colette, Sidonie Gabrielle
Dmuchnij pan w balonik Wiechecki, Stefan
Klin Chmielewska, Joanna
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo