Audiobooki
Półka Tytuł Twórca Ocena
1 Emma Austen, Jane
1 Wichrowe Wzgórza Brontë, Emily
1 Śniadanie u Tiffany'ego Capote, Truman
2 Klin Chmielewska, Joanna
2 W głębi lasu Coben, Harlan
2 Zostań przy mnie Coben, Harlan
2 Chéri Colette, Sidonie Gabrielle
1 Bracia Sisters DeWitt, Patrick
1 Znachor Dołęga-Mostowicz, Tadeusz
1 Wołanie kukułki Galbraith, Robert Rowling, Joanne K.
1 Wyznania gejszy Golden, Arthur
2 Niewidzialny Jungstedt, Mari
1 Lotta z ulicy Awanturników Lindgren, Astrid
1 Ciernista róża Link, Charlotte
1 Wielbiciel Link, Charlotte
1 Miłość dobrej kobiety Munro, Alice
1 Zagadki Fromborka Nienacki, Zbigniew
1 Przez świat na rowerach w dwa lata Nitkiewicz, Magdalena Opaska, Paweł
2 Ojciec chrzestny Puzo, Mario
2 Cień wiatru Ruiz-Zafon, Carlos
2 Dmuchnij pan w balonik Wiechecki, Stefan
Autorka w swojej pracy w nowatorski sposób podjęła się omówieniu zagadnienia, w jaki sposób kultura odpowiedziała na przebieg modernizacji na terenach Rosji i Iranu przełomu XIX i XX wieku. • W swej wnikliwej rozprawie zajęła się szerokim spektrum problemów. Głównym zamiarem badaczki było uwidocznienie zarówno wspólnych cech, jak i różnic w przemianach obu państw. Ukazała podobieństwa w początkowej reakcji kultury rosyjskiej i irańskiej na kulturę zachodnią – fascynację nią, a jednocześnie pragnienie niezależności i przywiązanie do tradycji. • Skupiła się przede wszystkim na badaniach nad inteligencją rosyjską i irańską, rozważała, jak rosyjska literatura wpłynęła na rozpowszechnianie idei wolności oraz jaki miała wpływ na rozmaite sfery życia społecznego. • Omówiła m. in. zagadnienia kultury i języka, ukazała grupy kulturotwórcze jako konkretne zjawisko na tle abstrakcyjnego fenomenu kultury, postawiła pytania o istotę języka i jego rolę w kulturze. Zajęła się analizą problemową wybranych zjawisk zachodzących w omawianych państwach, snuła rozważania o pierwszym symbolu identyfikacji grupowej społeczeństwa, oceniła rolę prekursorów idei indywidualizmu w Iranie i Rosji, dokonała także interesujących porównań i podsumowań. • Celem autorki było przede wszystkim przedstawienie, w jaki sposób kultury „komunikują się”, jak przebiega dialog między ludźmi, należącymi do różnych kultur oraz jakie są i mogą być skutki dobrego lub złego zrozumienia partnera w dialogu. • Opracowała : Barbara Misiarz • Publiczna Biblioteka Pedagogiczna w Poznaniu
foo